1

Onderwerp: botercreme met het warme weer.

Ik zit eigenlijk al 2 jaar ofzo met deze vraag.... :+

Botercreme met de mix, hoeft in principe niet in de koelkast. Ik oe dat wel atijd want dan kan ik de taart lekker glad en strak krijgen(voor zover mogelijk bij mij...)

Als je de taart dan uit de koelkast laat stijft ie niet op dan blijft de creme zo zacht....dan krijg ik mijn marsepein echt niet mooi.

Hoe doen jullie dat?

Pluk de dag

2

Re: botercreme met het warme weer.

Smeer je af met de mix?

Opstijven moet altijd in de koelkast, zeker met dit weer.............

Het voordeel van de BC-mix is volgens mij vooral dat de taart eenmaal af langere tijd buiten de koeling kan blijven. Handig op trouwerijen etc.........

3

thanks...maar als ie dan eerst in de koelkast heeft gestaan en je laat de taart daarna uit de koelkast word tovh de botercreme weer zacht en krijg ik toch sneller deukjes enzo....

Of ligt dat aan mij... :s

Pluk de dag

4

Daarom zit er ook n doos omheen, tegen deuken

5

Maar dat is toch niet mooi....het blijft gewoon niet mooi strak.

Het zal wel mijn pietje preciesheid zijn.

Pluk de dag

Misschien smeer je te dik af waardoor de te dikke laag wat gaat uit lopen?

Life is what you bake it.

7 Laatst bewerkt door annick67 (26-05-2012 08:02)

Door de mix blijft de botercrème altijd zachter dan wanneer je afsmeert met 1:1 botercrème. Ik smeer daarmee af meestal: dat wordt pas écht superstrak.

Daarom is de mix ook (vooral?) geschikt om als vulling te gebruiken en de 1:1 botercrème om mee af te smeren, zacht(er) tegen hard(er)..... ;)

annick67 schreef:

Door de mix blijft de botercrème altijd zachter dan wanneer je afsmeert met 1:1 botercrème. Ik smeer daarmee af meestal: dat wordt pas écht superstrak.

Daarom is de mix ook (vooral?) geschikt om als vulling te gebruiken en de 1:1 botercrème om mee af te smeren, zacht(er) tegen hard(er)..... ;)

Ik doe er witte chocolade door. Daardoor wordt het ook steviger en ik vind het lekkerder dan 1:1

9

Hmmmm dat heb ik nog nooit geprobeerd: hoe(veel), hoe en wat enzo???  :D

Door de mix of door 1:1?

Klinkt lekker  :9

10

Ik doe ongeveer 1/3 van de hoeveelheid aan (klaargemaakte) mix aan witte chocolade er bij.
Dus als ik 300 groep aangemaakte botercremevan de mix heb doe ik daar 100 gram witte chocolade bij.
Ik doe dan wel minder suiker bij de mix. Zo'n 30% minder.

11

De bc van mix vind ik ook veel te zacht om mee af te smeren, en ik wil geen risico lopen op een smeltende taart... Ik laat zeker mijn afgesmeerde taart een paar uur opstijven in de koelkast voordat ik ga bekleden. Ook smeer ik 2-3 dunne lagen op de taart (tussen de lagen door ook op laten stijven) en probeer zo strak mogelijk af te smeren. Ik kan niet zonder mijn scraper!

12

Thanks dames.....nu snap ik het!

Is mijn angst op smeltende taarten weer iets afgenomen.

Pluk de dag