Onderwerp: twee bruidstaarten, misschien wel de laatsten?
Ik ben zo schandalig stil op het forum de laatste tijd, dat ik eigenlijk niet durf te posten, maar hopelijk vinden jullie het toch leuk! De eerste, en laatste, twee bruidstaarten van het jaar voor mij. Ik hou er voorlopig mee op (als ik me kan beheersen), want mijn buik is te dik, mijn bloeddruk te hoog, mijn maag te misselijk en mijn bekken te wiebelig...
Ik heb werkelijk geen flauw idee of ik het taarten en workshops geven weer op ga pakken, als het hummel straks geboren is, dus ik vind het best wel spannend!!
De eerste bruidstaart was van vorige week, mijn eerste vierkante taart, en met lekker vrolijke kleurtjes. Ik werd op de locatie zo onwijs leuk ontvangen! Er werd meteen om een visitekaartje gevraagd, en de restauranthouder heeft zelfs een foto en verhaaltje over de taart op zijn facebook gezet, zo grappig! De taart was gevuld met champagnecreme, aardbeienconfiture en verse aardbeien.

De tweede bruidstaart, en 90 cupcakes, moest ik vandaag naar een kasteel in Barneveld brengen, ook een erg mooie locatie. Maar wat had het een voeten in aarde zeg... Gisterochtend is namelijk 1 van onze bejaarde bewoners van ons paardenrusthuis overleden... Ik vond hem 's ochtendsvroeg doodziek in de wei, zijn hart was het aan het begeven. We konden niets anders meer voor hem doen dat met spoed de dierenarts laten komen, om hem in te laten slapen. Hij was al 27, dus best een mooie leeftijd, maar toch is het elke keer weer een erg verdrietig moment als je afscheid moet nemen. Vanochtend werd hij, tijdens mijn laatste werkzaamheden aan de taart, uit mijn leven getakeld en weggereden... Slik... Maar desondanks, en ondanks de warmte (aaaargh!!! wat een ellende!) was ik toch best tevreden met het resultaat, en kan ik straks uitgeput in mijn bedje vallen... De taart is gevuld met gebakken appeltjes met kaneel, dulche de leche, en appeltaartcreme met stukjes Werther's Echte. De cupcakes zijn gevuld met perzik-passievruchtenconfiture en hebben een toef van meringue botercreme.

(foto van de proeverij, ik heb geen nieuwe foto's gemaakt)
En tussendoor heb ik voor de verjaardag van mijn man van allerlei restjes van de eerste bruidstaart nog deze taart snel in elkaar geflanst, vond hem best grappig geworden, en hij smaakte erg goed! In alle lagen zat champagnecreme, met respectievelijk frambozen-, abrikozen-, of aardbeienjam. Heerlijk om lekker te mogen kliederen en dat het niet recht en strak hoeft enzo, echt een hatsieflatsie taartje, haha!