1 Laatst bewerkt door viaDaniëlle (14-06-2012 17:03)

Onderwerp: Een taart voor De Appel. (topsyturvy's voor de opening van een museum)

Het Amsterdamse museum De Appel opende haar nieuwe locatie. (in het bij zijn van Prinses Maxima) De tentoonstelling heeft als titel: Topsy Turvy. En ik mocht voor 100 :s  man de taart maken!Ik kreeg foto's van de (moderne) kunst stukken om inspiratie op te doen. En dit zijn ze geworden.....

http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/c56fe29fe5413efc9c361869d6de3d85.jpg

http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/349d78b5a71b4687235b5f6c9e5bfe4d.jpg

http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/338ca30da5946d9d526605ef08a78631.jpg

Ik heb wel weer een heleboel geleerd! Doe je kapsels eerst in de vriezer; dan zijn ze beter te snijden. (ik had het niet gedaan) Door zware vullingen kan de 'lange' kant gaan hangen. Na het snijden was de korte kant mooi scheef. Maar na het vullen was de lange kant meer gaan hellen waardoor de korte kant recht getrokken werd. En boven de 25 graden is dit geen leuke hobby meer :nooo  !

Ik mocht de taarten zelf aansnijden, ik wist niet dat je daar zenuwachtig voor kon zijn :o ! (Alhoewel de prinses geen tijd had voor een stukje taart, mocht ik haar wel een hand geven.)

2

Re: Een taart voor De Appel. (topsyturvy's voor de opening van een museum)

Ze zien er heel mooi uit.
Wat een eer!
:D

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

3

Wat leuk! Erg mooi gedaan.

Elke taart is een feestje waard!!   Groetjes, Nancy
www.facebook.com/opentoptaart. :-)

4 Laatst bewerkt door IrisvR (24-05-2012 11:15)

Mooie taarten en wat een eer!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

5

Mooi gedaan!

6

Wat een gave opdracht, supermooie taarten !

Groetjes, Conny

Bedankt voor de complimenten.
Het was zeker een gave opdracht. De schoonzus van mijn beste vriendin is de directeur van De Appel. Via mijn vriendin hoorde ik de titel van de tentoonstelling. Daarop stelde ik voor om taart voor de opening te maken. Toen mij een paar weken later gevraagd werd om een offerte te maken moest ik wel even slikken. Ik bak nog maar een paar maanden!

Daar zijn de foto's weer...

(Door een aanpassing op mijn website waren ze weg.)

9

Mooi gedaan!.. Kan me voorstellen dat de boel gaat hangen als je met kapsel werkt, dit soort taarten houden beter als je ze van cake maakt.. veel makkelijker te snijden en het behoudt de stevigheid als je de zijkant wegsnijdt.

Gaaf thema :) Daar heb je je prima aangehouden  :Y  :thumb:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Wauw! Stoer hoor, hele mooie taarten!

11

Bommeltje schreef:

Kan me voorstellen dat de boel gaat hangen als je met kapsel werkt, dit soort taarten houden beter als je ze van cake maakt.. veel makkelijker te snijden en het behoudt de stevigheid als je de zijkant wegsnijdt.

Goh, daar heb ik helemaal niet aan gedacht, cake. Goeie tip.
Wel had ik gelezen dat bevroren kapsel beter snijd. Ik had een beetje spijt dat ik ze niet even in de vriezer had gedaan... (ik wilde 'vers' werken)

Dank voor de complimenten!