1

Onderwerp: HELP!!!! Glimmend en plakkend fondant

Heb vanochtend 2 taarten gevuld en bekleed , dijkes met bc en afgesmeerd met bc.
Keek net in de koelkast en vond de taarten zo glimmen dus voelde ik eraan en het voelt nattig en en plakkerig aan ! Heb dit nooit eerder gehad... Het is voor een bruidstaart van morgen 
Kent iemand dit? komt dit door het weer? En wat nu hersteld zich dit vanzelf of moet ik opnieuw beginnen

2

Re: HELP!!!! Glimmend en plakkend fondant

Heb je afgesmeerd met bc 1 op 1 of van fun cakes?

Veel taart plezier

3 Laatst bewerkt door ZoetVerlangen (23-05-2012 19:37)

met 1 op 1 en heb ook dijkjes gemaakt

Als je fondant glimt en nat is, dan komt dat door de koelkast. Taart uit de koelkast is de enige oplossing en dan zonder luchtdichte taartdoos op laten drogen. Dan valt het nog wel te redden. Zoek met dit vochtige weer de droogste plaats in huis.

Als het je bc is: geen idee.

Twee keer knippen, nog te kort.

5

Ik had het gisteren ook, maar juist in de koelkast droogte hij weer op om het zo maar te zeggen. Maar bij jou is het pas in de koelkast ontstaan? Is het nog goedgekomen vandaag?

6

Het is vochtig en warm weer, funest voor fondant! Een beklede taart in ieder geval nooit zonder (kartonnen) taartdoos in de koelkast zetten en bij helpt het ook om een ventilator over de taart te laten blazen om hem weer ´droog´ te krijgen.

Heb het helaas ook mogen ervaren
Zelfs met een ventilator dr op een kliederboel
Alles lekte en gleed dr zo vanaf:s

In de koelkast was het weer wel te doen merkte dat hij al aardig aan het opdrogen was.

hij was niet meer super strak , doordat hij op sommige plekken is gaan lekken, en bovenop een paar blaartjes . Maar ondanks dat zag hi jer nog goed uit en met decoratie rop viel het gelukkig helemaal mee.

9

Hoe is het afgelopen? , mijn taart droogde in de koelkast juist op  :/
was juist buiten de koelkast erg klam. Koelkast niet te koud zetten!  Ik zet hem op de hoogste temp.,  is 8 graden.
Succes....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.