1

Onderwerp: Taart of cupcakes bakken als cijfer 1

Hoi allemaal,

Ik ben nog maar een beginnend bakkertje, dus ik hoop dat jullie dit geen stomme vraag vinden, maar ik heb nog nooit iets in een andere vorm dan de standaard bakvormen gebakken.

Mijn vraag is nu hoe kan ik een taart of liever nog cupcakes als dit mogelijk is in de vorm van het cijfer 1 bakken? Of moet ik ze dan eerst bakken en dan bijsnijden tot ze het cijfer 1 vormen?
Het is voor de verjaardag van mijn neefje, dat duurt nog wel even, maar ik wil toch goed voorbereid zijn :)

Hopelijk kunnen jullie me helpen! Bedankt!

2

Re: Taart of cupcakes bakken als cijfer 1

Je kan een vierkant bakken en dit zelf bijsnijden. Of je kan het bakvorm kopen

http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakv … -2956.html

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
gr

3

Bedankt voor je tip!

De bakvorm ga ik me toch niet aanschaffen omdat het maar voor 1 keertje is en dan vind ik het wel zonde om er het geld aan te besteden. Zou ik het ook uit een ronde of ovale taart of cake kunnen snijden? Want ik heb eigenlijk alleen maar een springvorm van 26 cm en 2 ovale ovenschotels waar ik ook wel eens taart of cake in bak.

Bedankt voor de hulp :)

4

Als je van een ronde bakvorm snijd, denk ik dat je een hele kleine taart overhoud. dat zou ik je niet aanraden.
Het beste is denk ik toch een vierkante bakvorm.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Als je van die recht hoekige cake blikken hebt daar 2 van bakken en van 1 een klein stukje afsnijden 1/3e deel die snij je schuin af en plak je tegen de hele cake aan aan de boven kant. En het grotere stuk plak je aan de onderkant.

6

Misschien heb je hier iets aan (ben ik eens tegengekomen op Cake Central). Dan zie je in ieder geval welke vormen je uit de taart moet kunnen snijden om hem als een 1 te leggen.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=183085

7

Oke! Bedankt allemaal!

@vanessa: heel erg bedankt! Daar kan ik al heel wat mee :)