1

Onderwerp: Meerdere taarten tegelijk klaar zijn

Hallo,

Ik heb even een vraag wat ik met jullie wil delen.
Ik wil eigenlijk meerdere bisquit taarten maken, maar er kan maar 1 tegelijk in de oven.
Hoe doen jullie dat bij een grote opdracht?

Groetjes Jessica

Eigenaar Cupcakes Party Kaatsheuvel

2

Re: Meerdere taarten tegelijk klaar zijn

Als er maar 1 tegelijk in de oven past, dan moet je meerdere keren bakken.
Of vragen bij een bakker in de buurt, misschien wil hij voor je bakken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Hoi Yvette,
Ik klink misschien heel dom maar als je bijvoorbeeld 6 taarten moet bakken ben je dagen aan het bakken en zijn ze niet meer vers bij gebruik.

Groetjes Jessica

4

Maar we kunnen moeilijk even je oven voor je vergroten. Wat voor antwoord wil je dan. ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Gewoon om te delen wat jullie doen dan, misschien handige verse van de bakker ofzo.

Je kan ze gewoon na elkaar bakken en dan als ze afgekoeld invriezen...

facebook.com/caro.taartencupcakes

7

Ik bak dan een aantal keer achter elkaar ondertussen maak ik me vullingen en decoraties

8

o en de kleine bakvormen zet ik bij elkaar erin

9

Carolinedrost schreef:

Je kan ze gewoon na elkaar bakken en dan als ze afgekoeld invriezen...

Kijk daar heb ik wat aan! Thanks!

10

marga-vink schreef:

o en de kleine bakvormen zet ik bij elkaar erin

Thanks!!!

11

Als je 6 biscuits moet bakken en er kan er maar eentje tegelijk in de oven ben je toch geen dágen aan het bakken? Per taart maximaal een uur (een 20 cm taartje hoeft er in mijn oven maar zo'n 30 minuten in) in de oven, de meeste maten korter. Terwijl de eerste taart in de oven zit kun je vast de ingrediënten voor de volgende bij elkaar pakken en afwegen en op het end ook vast mixen. Als je na het lossen van het biscuit de bakvorm even onder koud water houdt kun je die vrij snel weer vullen.

Als je goed voorbereid en goed plant kun je die 6 taarten dus gewoon in één ochtend/avond bakken.

En anders inderdaad invriezen. Maar dan moet je wel weer ruimte hebben voor 6 taarten in je vriezer  ;)

12

JessicaW schreef:

Hallo,

Ik heb even een vraag wat ik met jullie wil delen.
Ik wil eigenlijk meerdere bisquit taarten maken, maar er kan maar 1 tegelijk in de oven.
Hoe doen jullie dat bij een grote opdracht?

Groetjes Jessica

Als je het niet aan kan, geen grotere opdracht aannemen?

Maar biscuits kun je prima invriezen, en in 1 dag bak je er zeker wel 6 of 7............dus zorgen voor een grote vriezer! (hoef je iig geen grotere oven aan te schaffen)

13

Ik maak heel vaak meerdere taarten, als je biscuit is afgekoeld, verpak ik m in huishoudfolie. Blijft altijd vers!

14

Mijke79 schreef:

Als je 6 biscuits moet bakken en er kan er maar eentje tegelijk in de oven ben je toch geen dágen aan het bakken? Per taart maximaal een uur (een 20 cm taartje hoeft er in mijn oven maar zo'n 30 minuten in) in de oven, de meeste maten korter. Terwijl de eerste taart in de oven zit kun je vast de ingrediënten voor de volgende bij elkaar pakken en afwegen en op het end ook vast mixen. Als je na het lossen van het biscuit de bakvorm even onder koud water houdt kun je die vrij snel weer vullen.

Als je goed voorbereid en goed plant kun je die 6 taarten dus gewoon in één ochtend/avond bakken.

En anders inderdaad invriezen. Maar dan moet je wel weer ruimte hebben voor 6 taarten in je vriezer  ;)

Zou ik toch ook doen, gewoon alles achter elkaar bakken of een extra bakvorm aankopen (zou ik doen) zodat je niet hoeft te wachten tot je vorm is afgekoeld. Maar dan nog... die 10 extra minuutjes maken het dan ook niet...
Gewoon op tijd beginnen en je bent een hele dag aan het bakken, de dag erna kan je ze dan alle 6 na elkaar bekleden.