Onderwerp: wat is nou waar

ik weet het even niet meer, ik wil graag een taart op voorhand maken.

moet de taart nu als deze uit de diepvres komt wel of niet in de ijskast en kan ik als de taart vrijdags uit de diepvries komt deze tot zondag in de ijskast blijven?
en moet hij met taartdoos en plastic zak in de ijskast, of zonder zak.
moet een taart nu een paar uur voor aansnijden uit de ijskast??
ik lees zoveel dingen, ben helemaal de kluts kwijt. :/

oja het is een barbie taart kan ik het poppetje dan ook in de diepvries zetten??

alvast super bedankt voor jullie hulp

gr kim

2

Re: wat is nou waar

- Ja vanuit de vriezer in de koelkast
- ja tot zondag is hij goed
- volgens mij zonder zak... Gaat bij mij met alleen doos prima iig.
- ik doe meestal half uurtje voor aansnijden uit koelkast

En ik zou het poppetje niet in de vriezer doen.

Ik hoop dat ik je geholpen heb :)

Handig wanneer we willen meedenken is weten wat je vullingen zijn.
In 'principe':
- taart 24 uur van te voren uit de vriezer halen en in de koelkast zetten.
- De doos erom laten, de condens die ontstaat bij het ontdooien kan dan tegen het karton aanslaan en daar worden opgenomen.   
- De plastic zak kan eraf.
- Waarschijnlijk zit er wel iets van boter in verwerkt, daarom is het fijn de taart 2 uur van tevoren uit de koelkast te halen, zodat deze op kamertemperatuur kan komen, zodat de boter niet hard meer is, dat eet namelijk niet lekker.
- Diepvriezen neemt al veel van je versheid weg, ik zou zelf hem daarna zo snel mogelijk eten om niet nog meer versheid te verliezen. Bij een slagroomvulling al helemaal. Maar er zijn vast anderen die dit laatste punt niet zo belangrijk vinden.
- er is geen reden om het poppetje in de vriezer te zetten. Die blijft prima houdbaar als je hem stofvrij wegzet. Maar op zich kan hij tegen de vriezer. (ook weer in een doos ontdooien)

Ik heb de laatste maandjes heel wat gelezen hier op het forum en veel geleerd! Wat ik begrepen heb is de taart 24 uur van te voren uit de vriezer halen en dan in de doos in de koelkast. Ongeveer een  half uur voor het aansnijden uit de koelkast halen. Het poppetje kan volgens mij ook gewoon de vriezer in?!

Oh, ik zie nu dat er al meer gereageerd is :) we zijn allemaal tegelijk aan het tikken haha

dank jullie wel voor de reacties,
oja de vulling :grr: :
gewoon bc en aardbei vlaaivulling of aarbei jam