1 Laatst bewerkt door Krentje (22-05-2012 15:54)

Onderwerp: Eerste poging koekjes met Royal Icing

Ik heb vandaag voor de eerste keer een poging gedaan om koekjes te versieren met royal icing! Het 'flooden' van de koekjes in één kleur lukte erg goed, maar het detail werk vind ik niet zo geslaagd.
Ik heb ook een probeersel "Cookie pop" gemaakt, die vind ik wel erg goed gelukt :) Tips en feedback zijn erg welkom! Zeker tips rond het detail werk zijn welkom!

Zonder details
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CTRDKQNB.jpg

Met details
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NJRHWK8N.jpg

Cookie pop
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OJDREPC6.jpg

Bedankt voor het kijken!

2

Re: Eerste poging koekjes met Royal Icing

Knap hoor, dat lijkt me echt heel moeilijk, maar geef de moed zeker niet op want ik weet zeker dat ze iedere keer beter lukken!! :D

3

Bedankt! Het was inderdaad moeilijker dan ik gedacht had, vooral de details aanbrengen was moeilijk  :/ Maar volgende keer lukt het vast al een beetje beter, ik geef niet op!  :D

4

volgens mij heb je engelengeduld gehad! en dat met zulk warm weer. Ziet er leuk uit. Ik heb de koekjes al 2 dagen gebakken liggen maar durf er niet aan te beginnen..............

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

5

Maar wat ik me net bedacht he, is het niet makkelijker als je eerst de lijntjes zet en dan vult??
Volgens mij heb ik dat eens in een filmpje gezien.

Zoals bijvoorbeeld bij je bloem, dan eerst de bruine lijntjes, die laten drogen en dan het witte erin doen, en dat vult zich dan netjes op tussen de lijntjes.

Ik meen dat zo gezien te hebben, maarja ik heb makkelijk praten want ik durf het zelf nog niet eens te proberen  :o

6

@ x-linnie-x: bedankt voor de tip! Ik zal het volgende keer eens proberen :) Nu heb ik inderdaad eerst het witte gedaan, dat laten drogen en dan met bruin de lijntjes gedaan. Ik ben maar bang dat als ik eerst het bruine doe en dan pas het witte (of een andere kleur) dat het dan door het bruine komt. Maar op zich is dat misschien geen probleem omdat het bruine dan toch al uitgehard is.

Ik ga het zeker eens proberen volgende kaar :)

@Esther1: gewoon aan beginnen joh, heb ik ook gedaan :) De eerste keer als je iets doet is dat toch altijd een beetje klungelen tot je een manier vindt die voor jouw het beste werkt. Het gaat je zeker lukken! :) Nog een tip trouwens, je kan het eens proberen, ik vond het voor mezelf makkelijker werken. In plaats van met de spuitzak het 'flooden' te doen, dus de basislaag in één kleur te doen. Heb ik RI in een kommetje gedaan, de kleur gemaakt die ik wou en dan heb ik telkens het koekje er gewoon ingeduwd. Het oppervlak was dan goed bedekt met de RI en dan heb ik de overtollige RI eraf gedaan met een tandenstoker. Ik heb het oppervlak dan ook mooi glad gestreken met een tandenstoker. Dit lukte voor mij beter dan het vullen met de spuitzak, omdat mijn spuitzak kunsten nog maar erg beperkt zijn. Hopelijk heb je iets aan deze tip :)

7

dankjewel voor de tip. Ik zal er toch eens aan beginnen en dan zie je het resultaat wel verschijnen op het forum!

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

8

Super!  :thumb: Ik kijk er al naar uit om het resultaat te zien :)