Onderwerp: Probleem topper bruidstaart

Over een paar weken, moet ik voor het eerst een bruidstaart maken. Nu al zenuwachtig voor. Ik heb met de bruid afgesproken dat het een taart van 15, 20 en 25 cm word. Nu mailde zij mij de foto's van de topper die erop moet. Nu vroeg ik hoe groot deze was en gaf ze aan dat ze met de maker had afgesproken dat deze een maximale breedte zou hebben van 20 cm zodat deze op een 20 cm taart kan. Maar ja.... Dat past natuurlijk niet op een 15 cm taart.

Ze wilde graag een 3 lagen taart voor 22 personen, toen heb ik aangegeven dat het mooist zou zijn om 15, 20 en 25 cm te doen en dit wel uitkwam op 36 personen. Maar om nu een taart van 20, 25 en 30 cm te maken... Ten eerste is dit wel heel veel taart en daarnaast heb ik bijvoorbeeld niet eens een bakblik van 30 cm (al zal dit niet het grootste probleem zijn)

Ik hoop dat jullie me probleem begrijpen. Wat zouden jullie doen?

2

Re: Probleem topper bruidstaart

Een taart maken van 20cm en 25cm en voor de 30cm een dummy gebruiken?

Dan heb je toch een 3-laags taart en niet zo veel te veel  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Terug mailen en vertellen dat jullie hadden afgesproken dat de bovenste 15 cm zou zijn :Y
En hoe zij dacht dit nu te gaan doen.

Ik persoonlijk denk dat dit niet jouw probleem is :nooo . En misschien kan ze het nog oplossen met de topper maker.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Bedankt voor de snelle reacties. Een dummy kan ik idd voorstellen, dat is een goed idee!

Ik weet dat het eigenlijk niet mijn probleem is, maar ik vind het toch vervelend. Het is mijn eerste bruidstaart en eigenlijk doe ik dit ook alleen voor de hobby (hiervan zijn zij op de hoogte), dus ik wil toch dat het allemaal goed verloopt.

Ottolien schreef:

Terug mailen en vertellen dat jullie hadden afgesproken dat de bovenste 15 cm zou zijn :Y
En hoe zij dacht dit nu te gaan doen.

Ik persoonlijk denk dat dit niet jouw probleem is :nooo . En misschien kan ze het nog oplossen met de topper maker.

hier ben ik het helemaal mee eens, en anders gewoon een grotere maken, maar dus ook voor meer personen rekenen!

I never met a calorie I didn't like....

6

Ik zou ook terugmailen over de afspraak van een 15cm taart als bovenste van de stapel. En ook aankaarten dat het eigenlijk ook mooier is als de topper niet het gehele oppervlak van de taart in beslag neemt. Maar dat laatste is natuurlijk wel een kwestie van smaak, en smaken verschillen...

7

Natasja loves cupcakes schreef:

Ik weet dat het eigenlijk niet mijn probleem is, maar ik vind het toch vervelend. Het is mijn eerste bruidstaart en eigenlijk doe ik dit ook alleen voor de hobby (hiervan zijn zij op de hoogte), dus ik wil toch dat het allemaal goed verloopt.

Wat ik merk is dat iedereen hier altijd maar bereidt is om de problemen van anderen op te lossen omdat ze zo graag de opdracht doen. Aan de ene kant snap ik het maar aan de andere kant ook niet.
Als dit bij een prof. bakker zou gebeuren zou die ook zeggen "jammer maar zo was de afspraak niet". Zoek zelf maar een oplossing.
Ik denk dat je ook niet zo snel zelf moet gaan oplossen, maar pas als zij om hulp vragen. Anders weet iedereen dat er met jou makkelijk te onderhandelen is. Zeker als het alleen maar hobby is moet je de (je) grenzen vasthouden is mijn mening.

Groetjes, Ilonka

Ik kan er met mijn verstand niet bij de bruid een topper laat maken van 20 cm terwijl de bovenstetaart maar 15 cm is...
Dat is toch totaal niet logisch? Dus... ik zou haar heel erg goed duidelijk maken dat de topper die zij laat maken niet gaat passen op de taart zoals jullie die af hebben gesproken (neem aan dat je over dat laatste e.e.a. op papier/de mail hebt staan...?)

Life is what you bake it.

Bedankt voor de reacties. Ik snap ook niet helemaal hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb alles nog een keer doorgelezen en er is duidelijk afgesproken dat het om een bovenste taart van 15 cm zou gaan. Ik heb haar gemaild en ik wacht nu haar reactie af.

10

Natasja loves cupcakes schreef:

Bedankt voor de reacties. Ik snap ook niet helemaal hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb alles nog een keer doorgelezen en er is duidelijk afgesproken dat het om een bovenste taart van 15 cm zou gaan. Ik heb haar gemaild en ik wacht nu haar reactie af.

Wat dacht je van trouw stress :+

Dan kan er veel mis gaan.

Groetjes, Ilonka

11

Uberhaupt, een topper van 20cm?! Wat een mega ding....

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart