Onderwerp: Vandaag bakken, vullen en decoreren en vrijdag opeten?
Hallo,
Ik moet voor vrijdag een taart maken, maar kan ik daar nu/vandaag al aan beginnen en in de koelkast of op een koele,donkere plek bewaren?
alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vandaag bakken, vullen en decoreren en vrijdag opeten?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Ik moet voor vrijdag een taart maken, maar kan ik daar nu/vandaag al aan beginnen en in de koelkast of op een koele,donkere plek bewaren?
alvast bedankt!
Hoi,
Als het een opdrachttaart is en je krijgt er voor betaald, zou ik er pas morgen aan beginnen.
Wat je wel alvast kunt doen: kapsel bakken en bewaren; marsepein of fondant kleuren, vulling maken, decoraties maken. De taart zelf echter pas 1 dag van te voren in elkaar zetten, anders is ie niet vers als ie bij de klant aan komt.
Bedankt!
hoe zou ik het kapsel dan moeten bewaren? ik ben nog maar een beginner en het is voor een verjaardag voor me broertje.
Bedankt!
hoe zou ik het kapsel dan moeten bewaren? ik ben nog maar een beginner en het is voor een verjaardag voor me broertje.
In een goed afgesloten schone diepvrieszak met een knoop er in (alle lucht er uit) en dan donker weg zetten. Niet in de koelkast.
Bij voorkeur in een taartdoos bewaren of in een plastic afgesloten bak.
Ik doe de biscuit altijd direct na het afkoelen na het bakken in de vriezer, dan een dag voor het feest vullen, bekleden en decoreren. Succes!
wanneer je nu alles maakt, incl vulling en morgen in elkaar zet, dan is het toch niet verser dan wanneer je de taart vandaag in elkaar zet?
Carien, die mening had ik idd ook... de vullingen vers maken op de dag dat je de taart in elkaar zet en de biscuit idd een nachtje in de vriezer.
wanneer je nu alles maakt, incl vulling en morgen in elkaar zet, dan is het toch niet verser dan wanneer je de taart vandaag in elkaar zet?
![]()
Ja idd. Dan kan je vulling nog beter in je taart dan in n bakkie zitten...
Het kapsel zou ik sowieso op tijd maken, ik heb gisteren een kapsel gebakken en na het afkoelen gesneden... ik kon meteen een nieuwe bakken, hij was veel te vers dus ik sneed hem stuk!
Nieuwe gebakken, in de vriezer en daarna gesneden, bleek die toch nog niet voldoende afgekoeld te zijn... weer stuk! Kon ik een 3e bakken!
Nu heb ik wel mooi een voorraadje voor onszelf voor tussendoor, want daar zijn ze nog goed genoeg voor, maar het was wel vervelend!
Was een plannings foutje, normaal bak ik een paar dagen vantevoren en bewaar ik het kapsel in een grote plastic zak. Of nog langer vantevoren en dan vries ik 'm in.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vandaag bakken, vullen en decoreren en vrijdag opeten?