Onderwerp: wat ik me dringend afvraag......
..... is dus of iemand van jullie ervaring heeft met het bekleden + decoreren van een bevroren en al afgesmeerde taart ??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » wat ik me dringend afvraag......
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
..... is dus of iemand van jullie ervaring heeft met het bekleden + decoreren van een bevroren en al afgesmeerde taart ??
Ik heb het al eens gedaan. Niets mee mis gelopen. Gewoon laten ontdooien en alles weer als normaal
Ik heb dat eens met een kussentaart gedaan. Ik dacht dat is gemakkelijker snijden en toen het nog wat bevroren was heb ik gelijk de fondant erover heen gedaan.
Toen de taart ging ontdooien kon het vocht nergens heen en ging mijn fondant smelten en gleed zo van de taart af.
Dus in bevroren toestand zou ik de taart niet beklden. Wacht tot deze ontdooit is. Dat gaat vrij snel!
ik heb het namelijk ook net gedaan, maar vond het zo'n geklieder....
Echt net voordat ik m'n fondant ging uitrollen uit de vriezer ehaald, maar terwijl ik aan het uitrollen was, zat er al allemaal condens op de taart....
Net voor het bekleden eraf gedept met keukenpapier,maar toen het fondant erop zat, werd dat dus ook nattig.....
Toch maar verder bekleed en terug in de vriezer (op goed geluk)
Had ik me daar toch problemen om die taart in de doos te schuiven waar hij in moest vanmiddag, toen hij naar mijn vriendin toe moets omdaar gelijk de vriezer terug in te gaan.....
Moet ik nu nog iets anders doorgeven aan haar dan ruim ruim 24 uur vooraf uit de vriezer en uit de zak te halen + op een koele plek in de taartdoos te laten ontdooien??
Ben nu beetje bang nadat ik Corientjuh verhaal lees.....
Ik had de taart niet opnieuw in de vriezer gedaan. Maar bevroren bekleed en in de koelkast verder laten ontdooien. Ik weet niet hoe het jou nu zal gaan. Ik ben best benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Woorden als geklieder., problemen condens en deppen zijn iet mijn favorieten worden als het om taarten gaat
Laat je nog ff een foto zien?
Succes
hij is terug de vriezer in gegaan, vandaag nog de letters erop gelegd, zag er op zich niet echt nattig uit....
Is vanmiddag uit de vriezer, in een koeltas 20 min uit de vriezer geweest en op de plaats vanbestemming zou hij er gelijk weer ingaan.
Kan/wil nog geen foto laten zien, omdat de verjaardag pas 2 juni is.
Beetje knullig dat de taart dan al op internet circuleerd...
Vandaar dus die vriezer, maar ook omdat ik ME heb, en dus niet alles achter elkaar kon doen vanwege energietekort, had ik hier op het forum ergens begrepen dat het kon: uit de vriezer, even bekleden en er weer terug in....
Ik doe idd ook wel eens bakken, invirezen, ontdooien en dan bekleden en gebruiken, maar dat is nooit nog een probleem geweest...
Ik heb wel vaker ijstaarten bekleed, t plakt wel n beetje maar verder geen probleem
Ik heb wel vaker ijstaarten bekleed, t plakt wel n beetje maar verder geen probleem
en heb je ze daarna ook weer terug ingevroren?
Een ijstaart bekleden duurt nog geen 5 min en als je taart -21 is kan ie dat wel hebben
Een ijstaart bekleden duurt nog geen 5 min en als je taart -21 is kan ie dat wel hebben
Whahaha.... bij duurt het bekleden wel iets langer hoor, ik doe dat niet zo vaak, heb er dus geen handigheid in....
Maar idd, als de (cake) taart diepgevroren is, is 'ie niet zomaar ontdooit.
Ik was enkel erg benieuwd of er bij het ontdooien geen problemen zouden onstaan met vocht uit de taart, dat dit op het fondant komt en de taart plakkerig wordt/blijft.
Bij het ontdooien lijkt het eerst wel of er vocht opzit, maar als je hem rustig laat staan kwam dat tot nu toe altijd wel goed, maar omdat ik nu dus die bevroren taart het bekleed, vroeg ik het me af.......
Hoi Jo-oosie,
Ik heb het ook al een paar keer eerder gedaan.
Geen problemen zoals smeltende fondant of maar heel weinig condens.
Maar de laatste keer ging het wel mis.
Het fondant zag er uit als glazuur. Ik had precies hetzelfde gedaan als de andere keren.
Maar het weer was ontzettend klam en vochtig dus steek ik het daar maar op.
Het ging om deze taart:
Je kan de druppels onder aan de taart zien...
Maar ik hoop dat het goed komt met je taart.
Groetjes!
Hoi Jo-oosie,
Ik heb het ook al een paar keer eerder gedaan.
Geen problemen zoals smeltende fondant of maar heel weinig condens.
Maar de laatste keer ging het wel mis.
Het fondant zag er uit als glazuur. Ik had precies hetzelfde gedaan als de andere keren.
Maar het weer was ontzettend klam en vochtig dus steek ik het daar maar op.
Het ging om deze taart:
Je kan de druppels onder aan de taart zien...Maar ik hoop dat het goed komt met je taart.
Groetjes!
Ik hoop het ook Evelotte....
Op zich zie je wel iets op jouw foto, maar in het echt is het natuurlijk altijd anders, en je baalt zelf enorm omdat je het zo niet hebt bedoeld...
Nou ja, als de taart er zo uit komt te zien, dan is het helaas niet anders....
Ik zal de taart in ontdooide toestand niet zien, ben dan op vak, maar ik zal er vast van horen en misschien foto's zien...
Na onze vak plaats ik mijn foto's wel.
Wel had ik vooraf gezegd: Ik heb het nog nooit eerder gedaan, moet volgens forum kunnen, garantie tot de deur
Taarten afgesmeerd invriezen, dan ontdooien en bekleden gaat me wel goed af (zie taart voor Elvira) voor zover ik er 'n beetje handigheid in heb, maar ik ben nu wel even 'uitgetaart' ....
Hallo Jo-oosie,
ik heb het zelf nooit gedaan met al bekleedde taarten, maar heb wel gehoord, dat ze in de kartondoos laten ontdooien en bij de kamertemperatuur. Het karton neemt het vocht namelijk op zich, de doos wordt dan daarvan kapot, maar misschien redt het de taart?
Grt,
Maria
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » wat ik me dringend afvraag......