Onderwerp: Cyclaam in pot voor moederdag
...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » 3D taarten » Cyclaam in pot voor moederdag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
...
Waauw! Heel mooi!!
hoe lukt het je toch om zoveel lagen te maken?
Bij mij lukt het maar om 2 lagen te snijden
Leuke taart , goed gelukt hoor
Wauw net echt!
Ik snap de laagjes alleen niet.. Ze zijn niet tot de rand ofzoiets..?
Bedankt-bedankt-bedankt!!!
De laagjes was het gemakkelijkste te maken...de bloemen, daar had ik er veel problemen mee...
Ik heb dus de cake in vier laagjes gesneden en het binnenste van elke deel uitgesneden tot een 'schaaltje' en verder de crème erin gedaan. Op deze manier is mijn cake stevig gebleven.
Maar voor de bloemen zou ik graag naar de feedback vragen, ik heb ze gewoon uit suikerfondant gemaakt en natuurlijk de helft ervan was al gebroken voor ze tot op de taart geraakte...
is de gumpasta hiervoor meer geschikt???
breekt ze dan niet so gemakkelijk?
ook stengeltjes niet goed gelukt, moesten veel dikker zijn en roos van kleur... wilde de draad met fondant omwikkelen, maar het lukte me ook niet...
en nog waarmee kan ik de taart best afsmeren, zodat heel dun uitgerolde fondant niet begint te scheuren en smelten?
Graag jullie reactie
Groetjes,
Maria
Wauw wauw wauw !!
Echt heel mooi, die bloemen en vast ook heel lekker
Ik heb dus de cake in vier laagjes gesneden en het binnenste van elke deel uitgesneden tot een 'schaaltje' en verder de crème erin gedaan. Op deze manier is mijn cake stevig gebleven.
Ah, wel slim van een kuiltje! Dat ga ik onthouden Klinkt inderdaad veel stabielere dan een hele stapel gewone laagjes..
en nog waarmee kan ik de taart best afsmeren, zodat heel dun uitgerolde fondant niet begint te scheuren en smelten?
Ik gebruik altijd botercreme met een verhouding van 1 deel boter en 1 deel poedersuiker. Ik smeer het er eerst vrij dik op, laat het rusten in de koelkast en dan maak ik het glad en doe ik het teveel eraf. Dat werkt bij mij voorlopig het beste.
Ik weet dat sommige het hier ook met (witte)chocoladepasta doen..
En ja, geen feedback of tips voor je bloemen, heb dit zelf nog nooit geprobeerd. Lijkt me te moeilijk
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » 3D taarten » Cyclaam in pot voor moederdag