1

Onderwerp: What to do... Babyshower taart

Nee, geen decoratie vraagje!

Ik ga met mijn klas een surprise babyshower regelen voor onze SLC (soort mentor) die zwanger is (duh :lol: ).
Nu mag ik een taart maken, maar dat moet voor ongeveer 25 personen. Probleem is dat ik met het OV naar school moet (bus + metro). Ik kan een taart dus niet superveilig op de achterbank van de auto vervoeren, maar gewoon op schoot in de bus.

Ik heb geen grotere bakvormen dan 22,5 cm... Of vierkant 26x26. Ik kan dan wel die 26x26 maken denk ik?

Ik vrees namelijk dat een stapel niet heel aan komt..

Kortom: wie heeft de gouden tip omtrent deze taart?

Groetjes,
Marieke

2

Re: What to do... Babyshower taart

26 x 26 is wel te doen voor 25 pers.

maar dat is knap zwaar om mee te nemen in je hand/schoot

is er geen collega die je die dag kan ophalen of iemand anders
waar je (al is het alleen de heenreis) met mee kan rijden?

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

3

ElmaG schreef:

26 x 26 is wel te doen voor 25 pers.

maar dat is knap zwaar om mee te nemen in je hand/schoot

is er geen collega die je die dag kan ophalen of iemand anders
waar je (al is het alleen de heenreis) met mee kan rijden?

Helaas zit ik nog op school.. En mijn vriend werd vanaf 6 uur 's ochtends... Mét auto...

Groetjes,
Marieke

4

Eerlijk gezegd denk ik dat je taart veiliger op je schoot staat dan schuin op de achterbank  ;) . Het probleem van het OV is het in en uitstappen en iedereen die dat dus doet (stoten, duwen enz)
Voor mijn 25x25 gebruik ik tussen de 550-600 gr mix (ligt eraan voor hoeveel personen) en vul standaard 3x.  Daar gaan dan ongeveer 25 stukken uit. Ik zou dus voor de 26x26 gaan  :Y

Oh ja, pp reken ik tussen de 22-25 gr mix. Dan zit je dus ook qua mix op deze hoeveelheden

5

Dus OV kan wel... Ik ga vullingen gebruiken die gewoon buiten de koelkast kunnen, dus dat is geen punt..

26x26 wordt het dan! Kosten zijn lekker laag pp, dus dat is altijd goed!

Groetjes,
Marieke

6

ik heb laatst ook een taart (rond 15 cm) in de bus meegenomen, ging goed hoor! gewoon lekker op schoot. overmorgen neem ik een hartvorm van 25 cm mee de bus in.

gewoon beetje kijken waar je gaat zitten, misschien dat de 4 zits (als je bus dat heeft) het makkelijkst is, lekker ruim. of soms hebben de bussen ook gelijk voorin 1 stoel, ipv 2 naast elkaar. heb je geen last van mensen die naast je zitten die op moeten staan met uitstappen enzo.

komt vast goed!

7

wel een stevige plank eronder doen lijkt me; succes :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Carien schreef:

wel een stevige plank eronder doen lijkt me; succes :thumb:

Is gewoon mdf met cadeaupapier / folie goed? Dus mijn standaard onderplaatje? ;)
En dan een taartdoos eromheen natuurlijk?

Groetjes,
Marieke

9

Ik neem ook af en toe een taart mee naar mijn werk (stukje met de auto en dan de trein + stukje lopen).

De taart (1 laags) zet ik op een bekleed mdf plankje, in een taartdoos en de taartdoos in een grote plastic tas van de Blokker / Cook & Co etc.
Voor de zekerheid ga ik iets vroeger weg, zodat ik wat speling heb mocht de trein echt uitpuilen. Over het algemeen lukt het altijd wel om te zitten (met taart op schoot).

~ Never waste a good crisis... ~

10

Ik heb zo'n taarttas van jouwtaart, past exact een taartdoos in en het is ideaaaaaal om in te vervoeren

11

Almie hier op het forum neemt ook regelmatig een taart mee met het OV. Zij heeft een doorzichtige bak van Ikea en daar vervoert zij de taart in. Het enige "probleem" is dat mensen dingen aan je gaan vragen over de taart..... :lol:

Volg je hart...want dat klopt!

12

HAHAHA! Oh dat zie ik al gebeuren. Maar doorzichtige bak van Ikea... Hoe groot is die? En hoe duur en heb je een foto?

Ik zie mogelijkheden ;)

Groetjes,
Marieke

13

mniek schreef:

Almie hier op het forum neemt ook regelmatig een taart mee met het OV. Zij heeft een doorzichtige bak van Ikea en daar vervoert zij de taart in. Het enige "probleem" is dat mensen dingen aan je gaan vragen over de taart..... :lol:

Klopt  :D Ik neem regelmatig taarten mee in het OV. Van Groningen of Friesland naar een klein dorpje in Zuid-Holland. Ik ben dan 3 tot 4 uur onderweg en moet een paar keer overstappen. Is altijd goed gegaan  :) De truc is om de taart goed te stutten en hem van te voren goed te koelen, zodat ie stevig is  :) Dan kan ie echt best veel hebben.
Mijn probleem is idd mijn doorzichtige plastic bak van de Ikea waar ik hem altijd in vervoer. Mensen gaan je aanstaren of complimentjes maken. Ik weet nooit hoe ik terug moet reageren als vreemde personen complimentjes gaan maken. Dan sta ik met mn mond vol tanden en mompel ik maar wat terug. Daarom ga ik een niet doorzichtige bak aanschaffen haha. Kan ik gewoon rustig een boekje lezen in de trein en de bus :)
Maar dit laatste lijkt me niet het grootste probleem  :)
Het is inderdaad wel wat gewicht. Ik heb wel altijd zere armen als ik aan ben gekomen. Maar dat heb ik er dan voor over.

Groetjes

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

14

Een klein dorpje in Zuid-Holland.. Spannend!
Haha. Maar goed, het is dus prima te doen.
Ik vervoer geen stapeltaart, dan hoef ik niet te stutten toch?

Groetjes,
Marieke

15

Ik sjouw ook best vaak met taarten in t ov. Ook wel eens met een stapeltje gedaan.. al heb k die los vervoerd ;) zolang je met je armen de klap opvangt of t op een stoel of tafel kan is er niks aan de hand. En idd afschermen van anderen hihi