26

Re: Hoe krijgen jullie van die mooie hoge taarten

Meer mix en bakvorm verhogen met bakpapier. :) Ik gebruik zelf het liefst het witte bakpapier van de c1000... plakt lekker.

Oh ja, en het bakpapier "plakken" met bakspray..

27

Kijk alleen uit dat je voldoende ruimte overhoudt tussen de bovenkant van het papier en het plafond van de oven. Ik heb een keer gehad dat het papier in brand vloog  :s

28

lique274 schreef:
chellie schreef:

Ik gebruik ook altijd meer mix. Gebruik tabel van de site en doe dan meestal 2 maten groter nemen. Dus vb bij 20 houd ik het schema van 24 aan. Werkt bij mij prima.

Oke, zou ik kunnen proberen, maar wat doe je dan als je een vorm heb van 30 en 35 cm doorsnee?

Moet je eerlijk zeggen dat ik dat nog moet gaan ontdekken. Ga volgende week voor de eerste keer een 30 maken.

29

chellie schreef:
lique274 schreef:
chellie schreef:

Ik gebruik ook altijd meer mix. Gebruik tabel van de site en doe dan meestal 2 maten groter nemen. Dus vb bij 20 houd ik het schema van 24 aan. Werkt bij mij prima.

Oke, zou ik kunnen proberen, maar wat doe je dan als je een vorm heb van 30 en 35 cm doorsnee?

Moet je eerlijk zeggen dat ik dat nog moet gaan ontdekken. Ga volgende week voor de eerste keer een 30 maken.

En, hoe is het afgelopen met je vorm van 30 cm?
Benieuwd, hoeveel mix, hoelang bakken en hoe hoog deze bij jou is gekomen?
groetjes

30

Bedankt allemaal voor de vele reacties. Heb alweer enkele taarten mogen maken van 20 en 25 cm doorsnee. De hoogte was goed maar waar ik dus ook iedere keer mee zat was dat de bisquit zacht was, hierdoor de bovenkant dus zacht en rond naar beneden liep.

Wat ik dus ook altijd deed was als ik de taart de avond ervoor had gebakken, deze laten afkoelen en dan voor he slapen gaan een zak errond, was bang dat de zijkanten hard zouden worden en dus niet lekker meer zouden zijn en droog. Bij het afsmeren is je biscuit dus heel zacht.
Nu de laatste keren dus de taart gelijk omgedraaid en laten afkoelen en ook dus een nacht zo laten staan. Bij het afsmeren had je dan bleef de bovenkant plat en was de zijkanten mooi recht ipv de ronding naar beneden toe (dit was denk ik omdat ie te zacht was).
Bedankt voor jullie adviezen en het meedenken, binnenkort toch maar eens eentje van 28 of 30 cm doorsnee proberen en kijken of ik deze met meer mix ook hoger kan krijgen.

groetjes Angelique

31

Oud topic, maar omdat ik het zelfde problem had en dit topic vond met de zoekfunctie. Kijk ook naar je capaciteit van je mixer! Ik heb een kitchen aid artisan van 4,8 liter. Mijn 30 cm vorm rees ook niet genoeg. Maar das natuurlijk logisch want die kom kan niet luchtig genoeg kloppen want dat past er niet in. Dus nu een deel met de handmixer geklopt. En ipv de tabel van het pak die van gefelicitaart genomen. Ik ben benieuwd, staat nu in de oven.