1

Onderwerp: [beetje SPOED] Cakepops met botercreme

Morgen komen onverwachts mijn ouders op bezoek, dus snel een cake in de oven gegooid, aangezien ik toch nog cakepops wilde maken. Ik wil hierbij de howto gebruiken die hier staat:
http://www.carriescakes.nl/how-to-cake-pops.html

Maar ik vroeg me nog een aantal dingen af:
- Hoeveel botercreme heb ik ongeveer nodig? Ik wil de compacte 1:1 maken, maar ik dacht dat 100gr boter + 100 gr poedersuiker wel voldoende zou zijn.
- Als ik de botercreme met cacaopoeder wil mengen, las ik dat ik dat door de poedersuiker al moet doen. Hoeveel heb ik ongeveer nodig voor 100 gr roomboter + 100 gr poedersuiker?
- Ik heb alleen witte chocolade in huis. Kan ik iets anders nog maken om het in te dopen? Ik heb eiwitpoeder, dus misschien royal icing? Met cacaopoeder?
Hoe maak ik dat?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Marieke

2

Re: [beetje SPOED] Cakepops met botercreme

Ik heb het recept voor Royal Icing in ieder geval gevonden...
Kan ik dat misschien kleuren met gewone voedingskleurstof, die ik ook voor m'n marsepein gebruik? Het gaat erom dat het er leuk uit ziet, maar ik heb geen candymelts in huis... En ik ben ook niet in de buurt van een winkel waar je ze kan kopen op dit tijdstip ;)

Groetjes,
Marieke

3

De botercreme heb ik inmiddels gegokt.. Iets teveel :rolleyes: Maar goed...

Heeft iemand tips omtrent de decoratie?? :)

*angel face* Pretty please?

Groetjes,
Marieke

4

Ik heb in ieder geval alvast tips voor mensen die dit topic later tegenkomen ....

100gr poedersuiker + 100gr boter is *te veel*. Het was niet droog te krijgen die mix van cake en botercreme...
Morgen nog een proberen met mascarpone en helaas is dit mengsel de prullenbak in gegaan. Kon er echt niks meer mee :(

Groetjes,
Marieke

Sorry, ik heb nog nul ervaring met het maken van cakepops, maar toevallig wilde ik ze ook gaan maken en ben op zoek gegaan naar een goed recept. Ik hou namelijk zelf niet zo van 1:1 botercreme.
Ik wil het nu gaan proberen met het recept dat op feester punt nl  staat. Daar gebruiken ze monchou en creme fraiche met poedersuiker, leek mij wel lekker.
Misschien ook iets voor jou om te proberen?

Veel succes in ieder geval, ik hoor graag hoe je het aan gaat pakken en hoe het dan ook afloopt.

Groetjes van Cora

6

Ik ga morgen in ieder geval het recept opnieuw proberen...
Basiscake, mascarpone dit keer schep voor schep toevoegen.

I'll keep you posted!

Als er mensen zijn die briljante tips hebben.... Graag!

Groetjes,
Marieke

7

Ik maak ze met ganache en dan 100 ml slagrom en 150 gr chocolade. Dit vindt iedereen hier thuis erg lekker
Succes met het maken :)

8

Regenboog, gebruik jij cake of biscuit??

Groetjes,
Marieke

9

hi, ik heb van de week ook cakepops gemaakt, maar geen botercreme gebruikt.
ik heb met poedersuiker en een klein beetje water glazuur gemaakt en dit door de biscuitkruimels gemixt. dit lukte ook goed! beetje bij beetje erbij, even proberen of het lukt om balletje te draaien, zo niet nog wat glazuur erbij!

10

Let er wel op dat bij/voor ganache met witte chocolade de verhoudingen anders liggen: 1 deel slagroom, 3 delen chocolade.

Succes!

11

Grantaime schreef:

Regenboog, gebruik jij cake of biscuit??

Soms Biscxuit en soms chococake vanhome made t kan met beide :)

12

Bedankt allemaal voor de tips!
Ik ga straks gewoon in de winkel nog donkere chocolade kopen om mee te versieren.
En nieuwe ingrediënten voor de cake. Ik laat wel weten hoe het voor mij werkte! :)

Groetjes,
Marieke

13

zeeuwsmeisje schreef:

Veel succes in ieder geval, ik hoor graag hoe je het aan gaat pakken en hoe het dan ook afloopt.

Groetjes van Cora

Hoi Cora,

Ik heb uiteindelijk een bak mascarpone gekocht. Basiscake gebakken (200gr bloem, 200gr suiker, 200gr boter en 4 eieren), die verkruimeld en schep voor schep mascarpone toegevoegd in de mixer met deeghaken. Even goed in de gaten houden, maar na iets meer dan 100 gr (heb achteraf de resterende hoeveelheid mascarpone gewogen) werd het stevig genoeg voor een bal.
Op laten stijven in de koelkast en verder het recept van mijn eerste post gevolgd. Werkte goed voor mij!

Had overigens nog melkchocolade meegenomen en sprinkles ter decoratie :)

Groetjes,
Marieke

14

Grantaime schreef:
zeeuwsmeisje schreef:

Groetjes van Cora

Hoi Cora,

Ik heb uiteindelijk een bak mascarpone gekocht. Basiscake gebakken (200gr bloem, 200gr suiker, 200gr boter en 4 eieren), die verkruimeld en schep voor schep mascarpone toegevoegd in de mixer met deeghaken. Even goed in de gaten houden, maar na iets meer dan 100 gr (heb achteraf de resterende hoeveelheid mascarpone gewogen) werd het stevig genoeg voor een bal.
Op laten stijven in de koelkast en verder het recept van mijn eerste post gevolgd. Werkte goed voor mij!

Had overigens nog melkchocolade meegenomen en sprinkles ter decoratie :)

Bedankt voor je berichtje, ik ga het dan ook maar zo proberen. Waren ze ook lekker van smaak, omdat je alleen de mascarpone toevoegt, zonder extra suiker of smaakje? Ben wel benieuwd naar je foto's trouwens, heb je die ook gemaakt?

groetjes van Cora

15

Ik vind ze heeeeerlijk en iedereen die op bezoek kwam (ouders, broer, schoonzus) vonden ze ook lekker!
Foto's staan hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=196241

Groetjes,
Marieke