1

Onderwerp: Wat doe ik verkeerd!!!

:Y Ik heb een probleem.... :(

Ben nu voor de 2e keer proberen om een chocolade biscuit te maken...

De vorige keer was het een soort cake geworden van nog geen 5cm dik....
Toen had ik 30gr. bloem vervangen voor 30gr. cacao....gemixt...toen de bloem,maizena en de cacao erdoor gespateld...gebakken en dat was het resultaat....
Ik dacht...misschien moet ik het er niet door spatelen want dat duurt te lang....
Nou ga ik het weekend voor mn neefje een taart maken en dacht probeer een choco biscuit.....
Nou gemixt met de cacao,suiker,vanillesuiker en eieren...maar nog word het niet luchtig...wel luchtiger dan de vorige....Wat zou ik verkeerd gedaan kunnen hebben???
Is er iemand die mij hier over iets kan vertellen?????

Ik hoor het graag!!!

Groetjes Debby :o

2

Re: Wat doe ik verkeerd!!!

je spatelt niet goed waarschijnlijk. dat duurt niet lang als je het goed doet want dan spatel je alle lucht eruit

3

Eerlijk gezegd denk ik dat een chocoladebiscuit nooit zo luchtig is als een gewoon biscuit.
Ik heb zelf enkel nog maar de mix gebruikt om chocoladebiscuit te maken, en hier was ook de ervaring dat het minder hoog kwam en iets vaster is van structuur.
Misschien hoort het wel gewoon zo?

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

etmc schreef:

je spatelt niet goed waarschijnlijk. dat duurt niet lang als je het goed doet want dan spatel je alle lucht eruit

Maar ik heb het met gewone biscuit niet...dat gaat perfect....dus denk niet dat dat het is????

heb je al chocolade biscuit mix van het merk funcakes geprobeerd? die lukte bij mij wel goed al moest hij wel 10 minuten langer in de oven.
succes.

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

6

Marie-Popo schreef:

Eerlijk gezegd denk ik dat een chocoladebiscuit nooit zo luchtig is als een gewoon biscuit.
Ik heb zelf enkel nog maar de mix gebruikt om chocoladebiscuit te maken, en hier was ook de ervaring dat het minder hoog kwam en iets vaster is van structuur.
Misschien hoort het wel gewoon zo?

Dat zou ook nog zo kunnen zijn....zijn er geen voorbeelden van choco biscuits????
Misschien doe ik niks verkeerd....dat zou ook kunnen....

7

Miggels Taart schreef:

heb je al chocolade biscuit mix van het merk funcakes geprobeerd? die lukte bij mij wel goed al moest hij wel 10 minuten langer in de oven.
succes.

Nee nog niet geprobeert.....Maar omdat ik hier en daar las dat als je 30gr.bloem vervangt voor 30gr. cacao het goed zou gaan...dacht ik probeer het....misschien heb ik het de vorige keer fout gedaan en gaat het nu wel goed.....Ik moet nog even wachten voor ik echt het eind resultaat kan melden.....

Thnxxx voor alle tips vast!!!

8

hoe hoog wordt je normale biscuit dan?
in principe moet t niet heel veel schelen met gewoon recept. het wordt wel iets lager maar niet mega veel. als je mix gebruikt en daar een gedeelte van vervangt lever je sowieso een gedeelte hoogte in omdat je dan gewoon minder hebt.
je kan ook gewoon wat meer maken dan normaal en dan alsnog een gedeelte vervangen door cacao zodat het wel hoger moet worden.

9

Ik zal even de normale biscuit en de choco van net hier zetten....met n foto....aar moet eerst ff de fotos op de pc zetten....
Met de biscuit van nu is het echt een heeeeeel groot verschil....

10

hmmm....hoe doe ik dat???? :o  :o  :o  :o  :o

11

Debby76 schreef:

Maakt niet uit...ik heb net de choco biscuit gemeten en deze is 3-4 cm dik....en ik weet van de gewone nog niet de maat...die staat nu nog in de oven...als hij straks klaar is zal ik meten en het julli elaten weten...

Groetjes Debby

12

Debby76 schreef:
Debby76 schreef:

Maakt niet uit...ik heb net de choco biscuit gemeten en deze is 3-4 cm dik....en ik weet van de gewone nog niet de maat...die staat nu nog in de oven...als hij straks klaar is zal ik meten en het julli elaten weten...

Groetjes Debby

De gewone biscuit taart is 6-7cm....dus t scheelt niet veel maar ja genoeg om die andere zo op te eten.....

Whahahahahha....

Volgende keer gebruik ik denk ik gewoon de mix maar van funcakes...

Bedankt allemaal....
Als er nog tips zijn...zijn ze nog van harte welkom hoor!!!

13

Als je echt een hoge taart wil, kan je altijd 2 biscuits bakken, die doormidden snijden om te vullen en een laag vulling tussen de 2 biscuits.
Met vulling en al bij heb je dan toch een mooie hoge taart van minstens 10cm (zo doen ze dat altijd op TV ;)

En anders inderdaad meer beslag maken en de bakvorm hoger vullen (zo doe ik het altijd). Je bakvorm wel verhogen met bakpapier zodat het niet gaat overlopen.
Mijn biscuits zijn nu gemiddeld 8cm hoog (zonder vulling).

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

14

Marie-Popo schreef:

Als je echt een hoge taart wil, kan je altijd 2 biscuits bakken, die doormidden snijden om te vullen en een laag vulling tussen de 2 biscuits.
Met vulling en al bij heb je dan toch een mooie hoge taart van minstens 10cm (zo doen ze dat altijd op TV ;)

En anders inderdaad meer beslag maken en de bakvorm hoger vullen (zo doe ik het altijd). Je bakvorm wel verhogen met bakpapier zodat het niet gaat overlopen.
Mijn biscuits zijn nu gemiddeld 8cm hoog (zonder vulling).

De gewone biscuits zijn op zich wel goed....komt vulling in en botercreme overheen dus is wel hoog genoeg..maar zal de tip onthouden als ze ooit hoger moeten worden!!

Thnxxxx!!!!

15

Ik heb wel eens de tip voorbij zien komen om bij een chocobiscuit een extra ei toe te voegen. Succes ermee!

16 Laatst bewerkt door anne1980 (23-05-2012 21:36)

Oeps 2x

ik doe ook wat anne zegt

altijd extra ei erbij in als ik cacao gebruik in mijn bicuits
misschien dat dat je helpt

gr

18

Je zegt dat je 30 gram van de bloem vervangt door cacao. Ik weet niet voor welke maat taart dat is?

Ik heb laatst een chocobiscuit gebakken en die was prima. Ik heb daarbij het basisrecept genomen en 1/3 deel van de bloem vervangen door cacao. Komt dat overeen met jouw verhoudeingen?

Life takes you to unexpected places, love brings you home