1

Onderwerp: Woensdagavond maken voor zaterdagmorgen, family only

Hallo,
Graag jullie hulp over deze kwestie. Mijn moeder is zaterdag jarig. Ik had graag voor haar een verjaardagstaart gemaakt (ik ben nog niet zolang bezig, dus grijp ik elke kans ;) ), maar ik kan dit uiterlijk woensdagavond doen. Wij vertrekken donderdagmorgen al naar het vakantiehuisje dat we vlak bij mijn ouders hebben gehuurd. De taart zal zaterdagochtend worden aangesneden.
Ik wil de taart vullen met botercrememix met aardbeiensmaak.
De taart is voor familie en niet voor klanten die ervoor betalen. Is dit mogelijk of zeggen jullie beter niet doen. Graag jullie mening.
Petra

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

2

Re: Woensdagavond maken voor zaterdagmorgen, family only

Ik vind het, zeker met dit warme weer, wat lang...... ook voor familie. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ...mmmmm....zou het niet doen.

3

Dank je wel, Boppe.
Ik twijfelde ook al, vandaar mijn vraag.

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

4

Botercrème is wel houdbaar zo lang, zeker als je het gekoeld kan zetten.

Of de hele taart 'bij elkaar' zo lang nét zo lekker blijft...... kweenie, sorry.....  :think:

5

Hoe ver is het rijden naar de bestemming?
Je zou de taart eventueel eerder kunnen maken, in zijn geheel invriezen en dan ingevroren (in een taartdoos) meenemen evt. in een thermobox met koelelementen. Bij aankomst in de koelkast verder laten ontdooien. Dan is ie (naar mijn mening) zaterdag nog prima te eten.

~ Never waste a good crisis... ~

6

@Jultie,

Als ik em nu dinsdagavond maak en donderdagochtend eruit haal, heeft ie dan lang genoeg in de diepvries gezeten? Ik moet eerlijk zijn dat ik nog nooit een taart heb ingevroren, maar het is wel een goed idee.
Het is wel een eind rijden(bijna 2 uur), maar we kunnen hem in een koelbox plaatsen.  Achterin de auto kunnen we deze weer insteken zodat de koelbox koel blijft. Vanwege deze reis wilde ik de vulling deze x ook "simpel" houden en geen vers of slagroom gebruiken. Ik wilde de taart sowieso gelijk bij mijn ouders afgooien, want die hebben vast een grotere koelkast dan in zo'n huisje.

7

Ik wilde je een tip geven, maar lees net dat Jultie "mijn" tip al heeft gegeven! Zo zou ik het ook doen.
En als je een koelbox hebt, is het helemaal geen probleem, dan hoeft de taart naar mijn mening helemaal niet ingevroren te worden.
Veel succes en een fijn weekend toegewenst!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

8

Nou begin ik te twijfelen: wel of niet invriezen van te voren?  :think:

Ik zou hem niet invriezen, omdat je een taart na het ontdooien niet nog weer 3 dagen moet bewaren, dan gaat de houdbaarheid nog verder achteruit. Toch? Of zeg ik nu iets raars? Eenmaal ontdooid is dan ook opeten.

10

Dames, hartelijk dank voor jullie reacties.
Afgelopen woensdag heb ik de taart voor mijn moeder gemaakt. Wat een knoeiboel is dat geworden met die temperatuur, alles bleef plakken. Al met al toch aardig gelukt. Ik zal de taart uploaden. Ik heb een combinatie van jullie ideeen gebruikt. De taart is in een electrische koelboz donderdagochtend vervoerd, waarbij ik hem gelijk aan mijn moeder heb gegeven. Vanwege de temperatuur heeft zij de taart zekerheidshalve ingevroren. Dat was maar voor 24 uur, maar vanwege de temperatuur toch maar gedaan. Hij is zaterdag in 1x opgegaan, dus daarna geen bewaarproblemen meer.  ;)

11

Hier is t'ie dan:
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/581180_231562043622494_100003061014975_376990_939460235_n.jpg

Nogmaals mijn dank
Petra