1

Onderwerp: cupcakes afsnijden?

Hallo,

Ik vroeg me af of ik mn cupcakes voor ik ze ga bekleden vlak moet afsnijden. Na het bakken hebben ze bij mij nl altijd een hele bolle bovenkant. Ik krijg dan niet zo`n mooi resultaat als ik ze met marsepein/fondant bekleed. :/  Hoe doen jullie dat?

2

Re: cupcakes afsnijden?

als je meteen na het bakken even een vlakke plaat of snijplank op je cc's legt worden ze mooi vlak, is maar heel kort nodig.

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

3

ik had het probleem vandaag: sommige zakten lichtjes in... anderen stonden bol :-/ bouh

4

Ik leg er net als esther1, gelijk na het bakken, als de bakjes nog in de bakvorm staan (ik heb er zo één van 12) een glasplaat erop, licht aanduwen en die haal ik er na 5 min af, dan zijn ze allemaal mooi plat.

5

Ook ik leg er een plaat op. Werkt goed!

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

6 Laatst bewerkt door bakerellaa (19-05-2012 00:08)

ik snij ze af,en maak met de overgebleven stukken cakepops  ;)

7

Als je er stukken moet afsnijden, dan kun je toch ook de bakjes iets minder vol doen?  :think:

Ik doe per cc 38-40 gram beslag en dan komt er maar een lichte bolling op. Even een snijplank erop na het bakken, kort aanduwen en hop ze zijn prachtig vlak.

~ Never waste a good crisis... ~

8

ik zet het muffinblik met vormpjes op de weegschaal en spuit overal 30 gram in, dan blijven ze een paar milimeter onder de rand als ze gaar zijn. Dan vul ik ze af met botercreme o.i.d. en dan kan het plakje fondant of marsepein er keurig op, ze zijn dan allemaal precies gelijk. en doordat er veel creme onderzit heb je bijna een gebakje, heerlijk! (maar je moet het wel echt koel houden, anders zakt de fondant er in, vooral als er nog een deocratie op ligt.)