1 Laatst bewerkt door Bianca1969 (21-07-2013 22:26)

Onderwerp: Bombay en Wave voor schoonmoeder

Mijn schoonmoeder is morgen jarig. Ik heb voor haar een Bombay-vlaai gemaakt en een Wave-taart.

Bombay-vlaai: vlgs recept 24-kitchen (Rudolph van Veen). Deze wilde ik al een poosje graag maken. Het is een rijstevlaai met harde wenerbodem. Daarbovenop mangomousse. Afgewerkt met slagroom, stukjes mango en pecannoten.

De Wave-taart is gevuld met bosvruchten en met rumpudding. Bij deze taart heb ik voor het eerst de parelmold gebruikt (wat een fijne tool is dit!). De strik had beter gekund. Voor het eerst gedust (parels en strik).

Hier komen ze:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-JR7K3TDE.jpg

Bedankt voor het kijken. Tips en trics welkom!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Bombay en Wave voor schoonmoeder

Wat ziet die bovenste er heeeeeerlijk uit zeg!

en je wave is er mooi!

Groetjes Natasja!

Ze zien er allebei heel mooi uit, en de bombay lijkt me heerlijk. Heb je misschien ook het recept voor de harde wenerbodem, die zou ik wel eens willen proberen.

Groetjes van Cora

4 Laatst bewerkt door Bianca1969 (19-05-2012 19:07)

Dank je wel Natasja en Cora

zeeuwsmeisje schreef:

Ze zien er allebei heel mooi uit, en de bombay lijkt me heerlijk. Heb je misschien ook het recept voor de harde wenerbodem, die zou ik wel eens willen proberen.

Groetjes van Cora

@Cora: het recept:

Harde wenerdeeg:
50 gr suiker
100 gr boter
150 gr bloem
30 gr ei (maar ik heb gewoon een heel ei genomen, die was bijna 60gr)
Meng suiker, boter, bloem en ei tot een deeg. Bestuif met bloem, duw plat en laat afgedekt met folie ca 15 minuten rusten. Bij mij heeft ie langer mogen rusten, omdat ik intussen met vanalles bezig was  :)

Dan heb ik 'm voor ik ging uitrollen nog kort doorgekneed met de hand, omdat hij steeds brak als ik 'm uitrolde en op wilde pakken. Toen ik 'm vervolgens eventjes doorgekneed had, heb ik flink wat bloem op mijn werkblad gestrooid, en toen ging het uitrollen en oppakken veel beter.

Bekleed je vorm met het deeg...prik enkele gaatjes in de het deeg. Ik heb toen dus de rijstvulling erop gedaan en in de oven gedaan. Als je de bodem zo wil bakken zul je wrsch een noodvulling moeten gebruiken? Tijd bakken mét de rijstvulling = 35min 180graden, zonder vulling wellicht korter...weet niet hoeveel.

Suc6

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

5

Wow, wat is die wave mooi en strak !!

De andere ziet er heerlijk fris uit zeg !

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

6

Mooie wavy en helemaal wit, altijd goed...