1

Onderwerp: AAAAH, mijn eerste stapeltaart!!!

En daar is ie dan, het heeft me 10 jaar van mijn leven gekost maar hij is er, hi hi.

Ik had een beetje moeite met de zwarte fondant van fun cake's, heeft iemand anders dat ook wel eens gehad of lag het gewoon aan mij? Het was niet warm of vochtig? Het fondant wilde niet wat ik graag wilde  :( .

Hij is gevuld met aardbeien botercreme, dat was de wens van de ontvanger.

http://i45.tinypic.com/294gks2.jpg

2

Re: AAAAH, mijn eerste stapeltaart!!!

Je stapel is prachtig zeg!!  :thumb:  :thumb:  :thumb: Leuk zo met die roze bloemetjes erbij  :Y

Enne.... zwarte fondant is ook niet mijn favoriet hoor  :nooo Ik koop het altijd voorgekleurd (net als rood) omdat het met zelf kleuren nooit mooi zwart wordt bij mij. Maar ook zij moeten er -volgens mij- veeeeeel kleurstof doordoen waardoor het zo'n plakkerig boeltje wordt...  :s Soms wil een schep tylose nog wel eens helpen.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Mooi hoor,ik vind de dubbele vlinder ook te gek!!

4 Laatst bewerkt door yvonnevantilburg (19-05-2012 17:29)

Moooi! :thumb:
En die onderste taart lijkt gigantisch! Hoe groot is die?

Zwart kleuren lukt bij mij ook niet altijd. Moet dan veel kleurstof gebruiken, waardoor de boel plakkerig wordt. Mijn tip: gewoon een beetje poedersuiker door de fondant kleden en het is terug hanteerbaar :)

Dream like you live forever,
Live like you die tomorrow.

5

Bedankt voor de tips meiden, ik ga ze zeker gebruiken.

De onderste taart is eigenlijk in verhouding te groot, hij moest 30 cm zijn maar hij is 32 cm :s