1

Onderwerp: Mijn eerste taart - banaan - toblerone - caramel

Ik ben hier nieuw en ik zou dit weekend mijn eerste taart willen maken. Dat is een hele opgave want ik ben helemaal geen keukenprinses. Maar mijn zoontje wordt 1 en het leek mij wel een leuk idee.
Ik had gedacht om een bananencake te maken en deze te vullen met een laagje tobleronemousse en een laagje caramel.
Wat denken jullie, lijkt dit lekker en niet te zwaar? Zou mij dit lukken?

Ik heb al heel veel aan deze site gehad, waarvoor dank maar ik vind geen recept voor caramelvulling (behalve met dulce de leche, maar weet niet waar ik dit kan kopen?)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Re: Mijn eerste taart - banaan - toblerone - caramel

ik heb mijn caramel uit het boek van rudolph van veen, als je op google intoest krijg je vast en zeker wel andere caramels dan die met dulce de leche.
recept van rudolph;
suiker laten smelten in een pannetje, slagroom in een ander pannetje aan de kook brengen, slagroom bij de suiker goed roeren tot dat alle suiker is op gelost. van het vuur af en dan beetje bij beetje boter erbij (geen roomboter). ik heb het 2 keer moeten maken, de 1ste keer was mislukt. dus van te voren maken je kunt hem makelijk in de ijskast bewaren.
succes

gr kim

Het recept voor Dulce de leche staat gewoon bij de recepten voor vullen, en is heel simpel, gewoon een blikje gecondenseerde melk een tijd koken in een pan.
Je kan ook bebogeenpasta gebruiken (staat bij het zoete broodbeleg). Dit kan je zo gebruiken, maar bijvoorbeeld ook aan botercreme toevoegen.

4

hier staat ook een recept: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183

Boter geen roomboter? Wat voor boter dan wel?

5

En ik heb het kant en klaar in een potje gekocht bij de Jumbo.... bij AH nog niet naar gekeken... ;)

Frumpje schreef:

hier staat ook een recept: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183

Boter geen roomboter? Wat voor boter dan wel?

gewoon "blauwe boter" zeg maar. die je ook bij het koken gebruikt. niet de braadboter maar de andere.
bij mij blijft de room vd roomboter drijven

gr kim

7

Dank u wel voor de snelle reactie, hier kan ik zeker mee verder. Ben benieuwd.

By the way, ik woon in België, en bepaalde producten die worden vernoemd worden bij ons niet verkocht of misschien onder een andere naam.

kim mama van ian schreef:

ik heb mijn caramel uit het boek van rudolph van veen, als je op google intoest krijg je vast en zeker wel andere caramels dan die met dulce de leche.
recept van rudolph;
suiker laten smelten in een pannetje, slagroom in een ander pannetje aan de kook brengen, slagroom bij de suiker goed roeren tot dat alle suiker is op gelost. van het vuur af en dan beetje bij beetje boter erbij (geen roomboter). ik heb het 2 keer moeten maken, de 1ste keer was mislukt. dus van te voren maken je kunt hem makelijk in de ijskast bewaren.
succes

gr kim

Ik doe dat wel met roomboter, heerlijk is dat!  :D
Ik roer de karamel dan door de stijfgeklopte slagroom, helemaal jammie  :9