1

Onderwerp: Merengue botercreme

hoi allemaal

heb even een vraagje over merengue botercreme is misschien een beetje een domme vraag maar wil het toch graag zeker weten

ik had in het begin het probleem dat mijn fondant oploste dit kwam omdat ik de verkeerde botercreme gebruikte waarbij je water moest toevoegen nu gebruik ik sindsdien botercreme verhouding 1:1 en dit gaat echt super maar nu is mijn vraag kan ik hier ook merengue botercreme voor gebruiken of kan dit ook de fondant oplossen omdat je er eiwitten doorheen doet ?

alvast bedankt voor jullie moeite .

ooh en weten jullie misschien een lekker recept voor een chocolade vulling moet namelijk een tinkerbell taart maken voor mijn beste vriendin en dat is nogal een chocolade junk

groetjes Danielle

2

Re: Merengue botercreme

Roomboter mengen met ganache, zo kun je hem ook minder sterk maken

Start met roomboter en voeg steeds meer ganache toe, tot jij het cho achtig genoeg vind.
Laatst gecombineerd met framboos+bramen...smullen :P

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

3

je kunt gewoon afsmeren met merengue creme. Met botercrememix normaliter ook overigens, maar de kans op smelten is aanwezig. Ik ken mensen die alleen maar hiermee afsmeren en nooit problemen hebben.

Chocolademousse, vind ik deze erg makkelijk en lekker:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=45806  ;)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Ik ga helemaal met Kadohke mee!

Ik smeer al mijn taarten af met MBC, nog nooit problemen mee gehad en het is zooo veel lekkerder dan 1:1 (kijk maar uit, je raakt vanzelf verslaafd  :9 )

Ook de chocomousse van Nigella maak ik regelmatig en bevalt altijd erg goed!

Veel succes!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

5

hoi hoi

allemaal ontzettend bedankt voor al jullie geweldige tips ga het eens proberen en proberen er van af te blijven :P

groetjes Danielle

6

MBC kan prima, je kan ook bij de botercrememix de helft water toevoegen, dat werkt ook goed.

"Life begins where your comfortzone ends."

7

nu dacht ik zo, voor een vriendin die chocoholic is, waarom niet afsmeren met ganache (room met chocolade), dan zit je al helemaal in de sfeer. En ik zweer echt bij ganache om af te smeren, geeft het beste resultaat!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

8

hoi dames

ontzetten bedankt ik ga het een allemaal uitproberen net een nieuwe keukenmachine aangeschaft dus kan ik die ook mooi uitproberen :D