1

Onderwerp: picknick deken maken

Hallo allen,

Hoe kun je het beste een geblokte picknick deken maken? allemaal vierkantjes maken van gelijke grote en deze aan elkaar leggen en dan even overheen rollen met de deegroller? of iemand anders nog tips/ideetjes hierover?

gr. Cat

bakthuys.blogspot.com

2

Re: picknick deken maken

ik ben benieuwd, dus ik wacht ook mee af :think:

Tsaarina
There's a first for everything!

3

Je kunt ook een vierkant lapje marsepein / fondant gebruiken en daarop je vierkantjes plakken . Goed laten aansluiten dan hoef je niet te rollen , je lijnen worden dan toch wat "wiebelig " .

Succes !!

Carpe Diem !

4

Ik zou denk ik eerst een dun lapje maken als basis voor het kleed (van de goede afmetingen enzo) en DAAR dan het geblokte patroontje op 'puzzelen' :) Dan kan je het makkelijk verplaatsen en draperen op de taart. Eventueel kun je er dan ook (relatief) makkelijk wat plooitjes inmaken, alsof het nonchalant uitgelegd is :)

Groetjes, Monique

5

Ik zou het ook zo doen als MoParf :)

Groetjes, Cotie. www.datverdienteentaartje.nl
Ik geef ook workshop's in Dordrecht!

6

dank voor de reacties! Ik ga 't komende week direct proberen!!

groetjes, Cat

bakthuys.blogspot.com

7

MoParf schreef:

Ik zou denk ik eerst een dun lapje maken als basis voor het kleed (van de goede afmetingen enzo) en DAAR dan het geblokte patroontje op 'puzzelen' :) Dan kan je het makkelijk verplaatsen en draperen op de taart. Eventueel kun je er dan ook (relatief) makkelijk wat plooitjes inmaken, alsof het nonchalant uitgelegd is :)

Zo doe ik het ook  :Y