1 Laatst bewerkt door taart-en-cupcakes-groen (17-05-2012 07:17)

Onderwerp: hoe krijg ik een chocoladebischuit lekker?

ik heb net een chocolade taart gemaakt met de mix van funcakes en toen ik hem uit zijn vorm haalden brak hij en er zat een rare smaak aan. heeft iemand tips?
ik weet niet of ik hier goed sta
zo zag hij eruit                                http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 2350_n.jpg

2

Re: hoe krijg ik een chocoladebischuit lekker?

met mixen kan ik je niet helpen, die gebruik ik nooit.
Maar ik kan je wél een superrecept geven dat àltijd lukt en overheerlijk is, licht en luchtig van smaak.
6 eitjes met 180g suiker minstens 10 minuutjes opkloppen tot hoog wit schuimig deeg (zoals altijd met biscuit)
daar zeef je 115g bloem bij, 40 g maïszetmeel en 25g cacaopoeder
superlekker!!! Ik doe deze hoeveelheid in een vorm van 24cm, moet hem binnenkort in vorm van 28cm bakken, dus dat wordt op gevoel ietwat vermeerderen ik vermoed met de helft.
veel succes

3

Ik heb al vaker met de chocobiscuit van funcakes gewerkt, en het smaakt uiteraard anders dan chocolade cake, maar ik vind hem wel lekker..

Dat hij brak.. heeft niets met de mix te maken, maar met het feit dat je bakblik niet goed is ingevet, of dat je hem hebt laten afkoelen in je bakblik

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Ik gebruik gewone biscuit mix en doe er nesquick doorheen. Blijft lekker luchtig en niet heel erg machtig. Smaakt erg lekker en is zeker niet overheersend.

Bommeltje schreef:

Ik heb al vaker met de chocobiscuit van funcakes gewerkt, en het smaakt uiteraard anders dan chocolade cake, maar ik vind hem wel lekker..

Dat hij brak.. heeft niets met de mix te maken, maar met het feit dat je bakblik niet goed is ingevet, of dat je hem hebt laten afkoelen in je bakblik

ik heb hem er gelijk uitgehaald en het blik was goed ingevet