1

Onderwerp: vraagje bekleden

nu heb ik net een test gedaan namelijk de mix van een vorm van 25 cm rond in een ronde vorm van 20 cm gedaan alles goed gegaan uiteraard maar nu vraag ik me af hoeveel marsepein heb je daar dan voor nodig
moet je dan de vorm van 25 aanhouden?????

2

Re: vraagje bekleden

Volgens de site heb 600 marsepein nodig.

3

Deborah schreef:

Volgens de site heb 600 marsepein nodig.

dat is voor de vorm van 25 cm rond dus

4

Hai,

Ik doe altijd meer marsepein uitrollen dan benodigd en maak een rekensom. Bijvoorbeeld: de taart is 20 cm breed en 10 hoog, dus 20+10+10 is 40. Je marsepein moet dan een doorsnede hebben van 40cm aan alle kanten, works every time, voor mij dan.

Dus ik denk dat je dan gewoon iets meer kan gebruiken dan normaal voor de zekerheid. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe dun je uitrol.
De hoeveelheden die worden aangegeven in het tabel zijn voor mij altijd wel meer dan voldoende, dus bij een taart van 20 die hoger is als normaal doe ik 50 of 100 gr extra marsepein, eigenlijk alleen voor de zekerheid. Ik rol zelf altijd uit tot ongeveer 3 a 4 mm.

Hoop dat je wat aan hebt, heel verhaal, sorry.

Greets

Tsaarina
There's a first for everything!

5

tsaarina schreef:

Hai,

Ik doe altijd meer marsepein uitrollen dan benodigd en maak een rekensom. Bijvoorbeeld: de taart is 20 cm breed en 10 hoog, dus 20+10+10 is 40. Je marsepein moet dan een doorsnede hebben van 40cm aan alle kanten, works every time, voor mij dan.

Dus ik denk dat je dan gewoon iets meer kan gebruiken dan normaal voor de zekerheid. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe dun je uitrol.
De hoeveelheden die worden aangegeven in het tabel zijn voor mij altijd wel meer dan voldoende, dus bij een taart van 20 die hoger is als normaal doe ik 50 of 100 gr extra marsepein, eigenlijk alleen voor de zekerheid. Ik rol zelf altijd uit tot ongeveer 3 a 4 mm.

Hoop dat je wat aan hebt, heel verhaal, sorry.

Greets

ik snap het bedankt voor je uitleg