1

Onderwerp: Boetseertips gevraagd!! Lalaloopsy met tylose of zonder?

Ik heb een vraagje;
De dochter van m'n vriend wil graag een Lalaloopsy taart.
Het leek me leuk om een Lalaloopsy zeemeermin te boetseren, aangezien ze die van ons op haar verjaardag krijgt.

Ik heb (nog) geen ervaring met boetseren..
Ik gebruik Bakels fondant, omdat ik deze persoonlijk het lekkerst vind. Nu begreep ik dat tylose de smaak van fondant niet veel goed doet.

Is het noodzakelijk om tylose te gebruiken voor boetseren van zo'n pop? Of zijn er nog andere tips & trucs voor?

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

2

Re: Boetseertips gevraagd!! Lalaloopsy met tylose of zonder?

Ik heb ook niet zoveel ervaring met boetseren, maar de keren dat ik heb geboetseerd. Heb ik wel tylose erdoor gedaan. Alleen is het dan niet meer lekker om op te eten. Je kan het dan wel bewaren, dat heb ik ook gedaan.

Je kan het beste in gedeeltes boetseren en verstevigen met een saté stokje of spaghetti. Wel alles goed laten drogen. Ik heb ooit een ballerina geboetseerd. Ik heb eerst haar lijf gemaakt, saté prikker erin en laten drogen. Daarna haar hoofd gemaakt en benen (had de benen in een split of spagaat gedaan).

Ik hoop dat je wat aan mijn summiere tips hebt. Succes met je project.

groetjes Marlies

3

Re: Boetseertips gevraagd!! Lalaloopsy met tylose of zonder?

myjo schreef:

Ik heb ook niet zoveel ervaring met boetseren, maar de keren dat ik heb geboetseerd. Heb ik wel tylose erdoor gedaan. Alleen is het dan niet meer lekker om op te eten. Je kan het dan wel bewaren, dat heb ik ook gedaan.

Je kan het beste in gedeeltes boetseren en verstevigen met een saté stokje of spaghetti. Wel alles goed laten drogen. Ik heb ooit een ballerina geboetseerd. Ik heb eerst haar lijf gemaakt, saté prikker erin en laten drogen. Daarna haar hoofd gemaakt en benen (had de benen in een split of spagaat gedaan).

Ik hoop dat je wat aan mijn summiere tips hebt. Succes met je project.

Bedankt voor je reactie!  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake