1

Onderwerp: aarbeien koffie??

Hallo medebakkers!

Ik heb een opdracht gekregen van iemand. Ze wil als vulling graag laagje aardbeiensmaak en laagje koffie. Dit lijkt mij niet lekker. Heeft iemand van jullie ervaring met deze combinatie? Moet ik het haar zeggen?

alvast bedankt!

Kijk ook eens op mijn site: www.stephaniesdesigncakes.webklik.nl

2

Re: aarbeien koffie??

Rare combinatie inderdaad, ik zou het zeggen.

Tieneke

3

Het lijkt mij niet lekker.

Ik krijg wel eens de vraag naar combi's die ik niet zo lekker vind en dan vragen mensen of het mij lekker lijkt. Dan vindt ik het heel moeilijk om dat te zeggen.  :o

Nu wacht ik even en meld dan: "ik heb het er nog met een collega bakster over gehad en wij denken allebei dat het niet zo'n lekkere combi is... " en dan stel ik wat anders voor dat erbij in de buurt blijft.

~ Never waste a good crisis... ~

4 Laatst bewerkt door SweetForYourSweet (16-05-2012 18:44)

Ik heb recentelijk een taart gemaakt voor iemand die al meer taarten heeft gehad van mij. Zij is  weg van koffie/mokkacreme en/of chocolade. Alle taarten die ik voor haar maak zijn een variatie hierop.
De laatste taart wilde ze gevuld met mokka met verse aardbeien.

Hmm...hoe ga ik dat lekker maken?

Ik heb gekozen voor een mokkavulling met een paar flinke scheppen chocoladepasta (2 lagen)
Derde laag was van banketbakkersroom (voor de helft met slagroom aangemaakt; héérlijk romig) met verse aardbeien.

Zelf uiteraard ook de combinatie geproefd en ik moet zeggen: echt geen verkeerde combi! :9
Zij vond hem zó lekker dat ze de volgende taart óók weer deze combi wil!

Op deze manier is dus koffie (mokka) goed met aardbeien te combineren. :Y

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

5

Ohh allemaal bedankt voor jullie reacties en voor de tips. Ik ga eens een proefje doen om te kijken of het smaakt (die vullingcombinatie van sweetforyoursweet klinkt iig toch wel heel lkkr!) en als ik het toch niks vind zal ik idd zeggen dat ik met jullie overlegd heb, super!  :thumb:

bedankt!

Kijk ook eens op mijn site: www.stephaniesdesigncakes.webklik.nl