Onderwerp: 2 taarten in de oven??
[*][/*]Hallo ik wil graag 2 taarten van 22cm rond tegelijk in de oven doen wat kan ik dan het beste aanhouden qua tijd en temperatuur? Ze passen precies naast elkaar in de oven.
Alvast bedankt!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » 2 taarten in de oven??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
[*][/*]Hallo ik wil graag 2 taarten van 22cm rond tegelijk in de oven doen wat kan ik dan het beste aanhouden qua tijd en temperatuur? Ze passen precies naast elkaar in de oven.
Alvast bedankt!!
Neem aan dat je gewone biscuits bedoeld? Het ligt er een beetje aan hoeveel beslag je gebruikt... Ik maak van de mix en kan je wel vertellen wat ik doe.
Voor een 20 cm PME pan (sorry heb geen 22 cm)
gebruik ik 270 gr mix, 27 gr water en 4 eieren.
Ik verwarm de oven (normale, geen hetelucht) op 140 gr.
Dan zet ik ze 20 min op 140 gr, daarna draai ik naar 160gr weer 20 min en dan 15 min 175 graden. De biscuit rijst dan mooi gelijkmatig, krijgt geen enorme bult en kan langzaam garen.
Denk dat je voor 22 cm ongeveer hetzelfde kan doen, zeker als je iets minder 'hoog' bakt. Mijn biscuits zijn meestal zo'n 9 cm als ze eruit komen. Best dik dus. Hoe dikker hoe langer om te garen.
Met de lage temperaturen kan je eigenlijk niet mis gaan. Dat zou ik zo wie zo doen, op 175 graden moeten ze misschien langer of korter. Je kent de trucs vast om te weten wanneer ze gaar zijn, maar voor de volledigheid komen ze hier nog ff.
- trek nooit de oven open voordat je ze kan ruiken (niet voor de oven, maar ook in huis)
- ga dan pas prikken, maar het gaatje bovenaan iets wijder, dan weet je zeker dan de prikker zich op weg naar boven niet schoontrekt in je biscuit mocht hij niet gaar zijn.
- indrukken is ook altijd een goed indicatie, veert hij echt terug en blijft er geen afdruk in achter dan is hij ook gaar
- biscuit laat los van de kanten (dan weet je helemaal zeker dat hij klaar is) hier wacht ik meestal op.
Bedankt voor je kan, ik dat ook aanhouden voor 2 taarten tegelijkertijd in de oven? Uit jouw verhaal haal ik dat je dat doet met 1 taart klopt dat?
2 taarten tegelijk in de oven kan, en duurt niet heel erg veel langer dan wanneer je er maar 1 bakt.
Bedankt! Nu durf ik het aan
Ik gebruik large eieren heb ik er dan ook 4 nodig op de hoeveelheid hier boven beschreven?
Ik zelf heb een aga Cooker wel een electrische en heb 2 gewone ovens 1 gril oven en 1 suder oven ik ben er heel blij mee
hoi sorry, had je bericht even niet gezien. Maar idd 2 naast elkaar gaat prima, hou dezelfde tijd aan. Ik maak vaak stapel 15 en 20 cm en die bak ik samen. 15 cm bakt nl net zo lang als 20 cm ( denk door de compactheid ofzo...)
De hoeveelheden die ik aangeef zijn idd voor 1 biscuit.
Je kan ook natuurlijk het recept hiernaast gebruiken als je geen mix hebt, dat werkt ook echt prima, alleen iets meer gedoe.
Ik gebruik M/L eieren, Het recept vraagt om 208 gram ei, ik doe er gewoon 4 hele bij. Dat scheelt misschien eens 10 gram in totaal en dat maakt echt niet veel uit.
Heb toevallig vandaag ook 2 taarten tegelijk gebakken.
1x hart taart en 1x rond ca. 22 cm. Naast elkaar in de oven
(90cm breedte) en gewoon dezelfde temperatuur en tijd aangehouden als vermeld op de verpakking van de funcake mix.
Ze zijn er prima uitgekomen. Helemaal gaar.
kan prima ik zet me hele oven vol 3, 4 of soms wel 5 en niet de zelfde grote en ik heb ook maar de 90 cm oven gewoon huis tuin en keuken ding. wel ff prikken na 30 min of ze allemaal gaar zijn de grote vormen hebben soms langer nodig dan de kleintjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » 2 taarten in de oven??