1 Laatst bewerkt door Bianca1969 (16-05-2012 14:08)

Onderwerp: Is kurkuma hetzelfde als koenjit?

De topictitel vraagt het al: is kurkuma hetzelfde als koenjit?

Ik ga dit weekend de bombay-vlaai maken van 24-kitchen en daar moet kurkuma in. Nu kon ik het niet vinden bij ons in de Plusmarkt en zocht op internet en las toen dat het hetzelfde is als koenjit en geelwortel.

Is dit ook zo, of is het een vergelijkbaar iets? Dus is de smaak exact hetzelfde?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Is kurkuma hetzelfde als koenjit?

Yep! :Y Het komt van dezelfde plant. Curcuma is de latijnse benaming voor de plant waaraan de wortel groeit. Kunyit is de maleisische/indonesische benaming. Heb je het weleens geprobeerd als siroop om je cake mee te tremperen?  :9

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

3

Kiruiv schreef:

Yep! :Y Het komt van dezelfde plant. Curcuma is de latijnse benaming voor de plant waaraan de wortel groeit. Kunyit is de maleisische/indonesische benaming. Heb je het weleens geprobeerd als siroop om je cake mee te tremperen?  :9

Dank je wel voor je antwoord. Koenjit hebben ze dus wel bij ons in de supermarkt. Gelukkig.
Nee heb het nog niet geprobeerd om m'n cake mee te tremperen....lekker dus? aan jouw smilie te zien. Gaan we zeker eens uitproberen, maar nog niet bij mijn Bombay-vlaai.

Bianca's bakery

4

Wow Kim, ik heb even op je website rondgekeken: Wat een prachtige site en wat een schitterende taarten. Een waar genot om er even rond te kijken.

Bianca's bakery

5

De nederlandse benaming is geelwortel.
Je kunt het als geel poeder krijgen maar bij een toko ook als stukje wortel.
Geel wortel is ook heel erg gezond vooral voor je darmen.

Nooit verwacht dat dat ook in de vlaai/taart kon.
Mag ik vragen hoe je ermee moet tremperen?