Onderwerp: ik zoek een recept voor donuts
hoi hoi ik ben al tijden op zoek naar een recept voor donuts, de gesuikerde soort mn
\wie kan me daar aan helpen?
kit
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » ik zoek een recept voor donuts
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoi hoi ik ben al tijden op zoek naar een recept voor donuts, de gesuikerde soort mn
\wie kan me daar aan helpen?
kit
Voor de oven of frituurpan?
beide denk ik. kan het in de oven dan? dan liever in de oven
kit
Dit vroeg ik omdat ik alleen het recept heb voor in de oven.
Benodigheden.
250 gr witte broodmix
3,5 gr droge gist
100 gr boter
1 ei, losgeklopt
1 zakje vanillesuiker
(rasp van 1/4 citroen)
100 melk
50 gr zeer fijne tafelsuiker.
Materialen,
Donutplaat voor 12 stuks, heb je er 1 van 6 de helft van alles nemen, plastic of papieren zak.
Voorbereiden,
Broodmix in kom doen. Van de boter 25 gr laten smelten, Gesmolten boter, ei en vanillesuiker en eventueel citroenrasp door de melk roeren. Melkmengsel bij broodmix schenken en geheel met mixer of met de hand tot een soepel deeg kneden(deeg mag niet meer plakken, evt. enkele eetlepels extra broodmix toevoegen)
Deeg in 12 porties verdelen. Elke portie tot balletje vormen en in donutvorm(ingevet) drukken. Deeg in ca. 30 minuten laten rijzen, tot omvang is verdubbeld. Oven voorverwarmen op 200 gr C.
Bereiden.
Donuts in midden van oven in ca. 15 min. gaarbakken. Intussen rest van boter laten smelten en in grote schaal overdoen. Donuts uit de oven nemen en (warm) door gesmolten boter wentelen, tot donut rondom met boter bedekt is. Fijne suiker in zak doen, donuts toevoegen en zak sluiten. Zak zachtjes schudden, zodat elke donut rondom een laagje suiker heeft.
oke thanks dat ga ik deze week uitproberen.
kit
Ze zijn heerlijk. Ik heb ze met dit recept glutenvrij gemaakt en die waren zelfs lekkkkkkkeeeerrrr
Zijn ze al gemaakt? Ben wel benieuwd naar dit recept. Ik sla um ook ff op en ga me dr binnenkort in verdiepen.
gebruik je voor dit recept broodmix of gewone witte bloem?
er staat broodmix, toch?
Ik heb iig hiervoor alleen broodmix gebruikt.
Ik lees net het recept want ben er mee bezig. Maar zie nergen toevoegen gist. Neem aan dat dit er gewoon door moet met de broodmix.
ik heb zo'n donutapparaat, maar het recept wat erbij zit is niet te eten. hebben jullie suggesties wat hierin kan voor beslag?
groetjes
Nou, eerlijk gezegd heb ik het gedaan zoals hierboven. Maar ik vond ze niet lekker. Ga het volgende keer toch in de frituur proberen.. Jammer, van het geld wat ik aan het bakblik uit heb gegeven. Maar ja, als je het niet probeerd weet je het niet.
Waar kan ik een donut vorm kopen???
is er ook een appart recept voor donuts in de donutmaker?
is er ook een appart recept voor donuts in de donutmaker?
Daar ben ik ook naar aan het zoeken!
Misschien deze?
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/t … -6427.html
Succes.
zou je ze ook in een andere vorm kunnen bakken?
of lukt het alleen in een donutvorm?
gr
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » ik zoek een recept voor donuts