1

Onderwerp: Beklede taart bewaren

Ik bak vandaag mijn biscuit, morgen ga ik dat vullen (botercreme en jam) en bekleden met fondant, want donderdag komt de visite al heel vroeg (en ik heb slechte ervaringen met de ochtend nog bekleden, dan ben ik net te laat klaar en wordt het een haast klus).
Hoe kan ik morgen mijn taart het beste bewaren? In de koelkast? Of gaat de taart dan "zweten"? Luchtdicht bewaren heb ik ook ergens gelezen, maar het wordt een vrij hoge taart, zo'n grote bak heb ik niet... Folie eroverheen ofzo?

2

Re: Beklede taart bewaren

In de koelkast als het kan in een gebaks doos(die kun je verhogen met karton ertussen)of plastic bak.
Hoeft niet in plastic folie.
Bewaren in plastic doe je in de vriezer in pedaal emmer zak.
Het zweten is meestal als je hem uit de koeling haalt maar dat moet je een ruime tijd van tevoren doen en dan word de taart vanzelf weer droog.Gewoon niet aankomen dan.\
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

3

Vooral niet in plastic bewaren want dan kan t vocht niet weg...

4

Gewoon afgedekt met een schone droge theedoek in de koelkast bewaren. Wel zo nu en dan de achterwand van je koelkast even afdrogen.

5

Gewoon afgedekt met een schone droge theedoek in de koelkast bewaren. Wel zo nu en dan de achterwand van je koelkast even afdrogen.