76

Re: Regenboog stapeltaart

ow en euh.. het was een (mislukte) eerste poging tot taartdecoratie..spiderman en zijn spinnewebben.

En dan bleek dat de kindjes de zwarte fondant instinctief weigerden omwille van de kleur..4-5jarigen gaan dus niet spontaan iets zwart opeten.. zelfs de blauwe fondant werd raar bekeken maar veiliger geacht dan het zwarte  :lol:

77

dtmslingerland schreef:

Het is wat meer intensief om te maken als je niet 6 bakvormen hebt, je moet er wel even wat tijd voor maken want de 6 lagen moeten apart gebakken worden na elkaar (ik heb een 22,5 springvorm gebruikt want ik vond dat wel zo makkelijk werken, steeds bakpapier eronder en dat werkte lekker snel voor het verwijderen).

Wat een mooie taart! Petje af! Ik ben pas een paar maanden bezig met bakken (er gaat een wereld voor me open en ik vind het GEWELDIG), maar zou graag deze taart willen maken. Na het lezen van je uitleg (en het kijken naar YouTube filmpjes) denk ik dat het me wel moet lukken.

Ik heb alleen 1 vraag. Het antwoord kwam ik nergens tegen, dus ik hoop dat ik niet al te blond voorkom :o ...:
In de tijd dat er een laag in de oven zit, moet je dan het beslag/mix voor de andere lagen even in de koelkast bewaren (evt. met plastic folie erover) of is dit niet nodig?

Janssen88 schreef:

Wat een mooie taart! Petje af! Ik ben pas een paar maanden bezig met bakken (er gaat een wereld voor me open en ik vind het GEWELDIG), maar zou graag deze taart willen maken. Na het lezen van je uitleg (en het kijken naar YouTube filmpjes) denk ik dat het me wel moet lukken.

Ik heb alleen 1 vraag. Het antwoord kwam ik nergens tegen, dus ik hoop dat ik niet al te blond voorkom :o ...:
In de tijd dat er een laag in de oven zit, moet je dan het beslag/mix voor de andere lagen even in de koelkast bewaren (evt. met plastic folie erover) of is dit niet nodig?

De baktijd is zo kort van de lagen dus je hoeft het niet te koelen hoor, gewoon achter elkaar doorgaan. Suc6 !

79

Bedankt voor je antwoord. Ik ga het binnenkort uitproberen.
Ik zie nu zo veel leuke ideeën op internet en in boeken dat ik gewoon niet kan kiezen welke taart ik eerst zal maken  :)

Gisteren heb ik een andere regenboog taart gebakken (alle lagen in een bakvorm). Idee gevonden bij:  http://www.omnomicon.com/rainbowcake
Deze taart zal wel bekend zijn bij veel leden.

Groetjes!

PS: op http://pinterest.com kun je heel veel leuke ontwerpen voor taarten en cupcakes vinden (+ vele andere ideeën voor van alles en nog wat). Ik ben een Pinaholic  *D (Ik schrijf normaal niet veel berichtjes op forums, maar deze site moest ik gewoon even met jullie delen)

Leuk he pinterest, ik zit er ook ik heet daar ook gewoon dtmslingerland en jij ?

81

Ik heb geen account op Pinterest, maar snuffel er wel dagelijks rond.

Wil je een account, anders is het ook jammer kun je wel inspiratie opdoen maar niet opslaan  :/

Stuur me maar even een mailtje met je email dan nodig ik je uit  :Y

83

Heel lief bedoeld, maar ik meld me maar zelden aan bij forums of social accounts. Dit is al heel wat ;)

Ik sla de meeste plaatjes wel op met "afbeelding opslaan als..". Zo kan ik toch nog wat terug kijken op m'n computer.  :9

Oh deze is fantastich, die ga ik ook een keer maken heel speciaal een regenboog!!!

gr Gerlinde

85

Kan dit ook gewoon met biscuit?

86

Hij is schitterend!!! Bedankt voor de uitleg!

87

Hoef geen antwoord op mijn vraag meer, heb het gewoon gedaan  ;)  Ben er achter gekomen dat het kan  :D
Groetjes, Esther