1

Onderwerp: 10 verschillende Cupcakes...ff oefenen

My first Cupcakes...

Het is al weer een poos geleden dat ik deze maakte..
Ik had nog nooit Cupcakes gemaakt en de dochter van m'n vriend overtuigde mij dat ik daar toch echt eens aan moest geloven..
Aan het bakken geslagen en om te oefenen allemaal verschillende Cupcakes gemaakt.
Hierbij een aantal van de 'beter gelukte exemplaren'...de rest blijft veilig verborgen in mn fotomapje hihi  ;)

Inmiddels alweer een hoop bijgeleerd, dus binnenkort maar weer eens aan de slag denk ik   :9

http://www.mijnalbum.nl/Foto-K6TV4SWM-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4Z4BOHVX-D.jpg

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

2

Re: 10 verschillende Cupcakes...ff oefenen

Btw: Tips / trucs / feedback is meer dan welkom!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

3

Ze zien er leuk uit
:thumb:

4

Jaaaa! leuk! Vraagje: hoe heb je die 'bloem' op de cupcake van je tweede foto gemaakt??? Die vind ik wel errug mooi zo en ziet er ook sjiek uit :)
Vind ze allemaal goed gelukt en ik vind dat muisje uit de kaas ook erg leuk hihi.

5

Kaleightje schreef:

Jaaaa! leuk! Vraagje: hoe heb je die 'bloem' op de cupcake van je tweede foto gemaakt??? Die vind ik wel errug mooi zo en ziet er ook sjiek uit :)
Vind ze allemaal goed gelukt en ik vind dat muisje uit de kaas ook erg leuk hihi.

Thnx!
De bloem heb ik gemaakt met mini marshmallows. Eerst de cupcake voorzien van een dun laagje fondant (of wat je dan ook maar je voorkeur heeft).
Dan de marshmallows met een schone schaar diagonaal doormidden knippen en de 'blaadjes' vanaf de buitenste rand op de CC plakken. Van buiten naar binnen werkend.
In de kern heb ik een paar suikerparels gedaan.

Als je de 'blaadjes' gekleurd wilt hebben: doe wat gekleurde suiker in een schaaltje en knip je de marshmallows boven het schaaltje, zodat de 'blaadjes' in de suiker vallen. Omdat de geknipte marshmallow plakkerig is, blijft de suiker aan de blaadjes plakken.

Succes!

www.facebook.com/EllCake

6

Zeer mooi ! :)

7

Leuk joh, zien er mooi uit! Volgens mij ben je uit-geoefend en klaar voor het serieuze werk!

...en eentje komt  me erg bekend voor ;)

Groetjes Sas

8

ThnX voor de inspiratie dan hahaha. Compliment voor jou  :thumb:

www.facebook.com/EllCake

9

Sommige mensen hoeven niet te oefenen maar KUNNEN het gewoon.
Prachtig!

Je kijkt, je proeft... en je bent verloren.

10

Cootje schreef:

Sommige mensen hoeven niet te oefenen maar KUNNEN het gewoon.
Prachtig!

Jemig, wat een compliment! Dankjewel!

www.facebook.com/EllCake

11

Ell& schreef:
Kaleightje schreef:

Thnx!
De bloem heb ik gemaakt met mini marshmallows. Eerst de cupcake voorzien van een dun laagje fondant (of wat je dan ook maar je voorkeur heeft).
Dan de marshmallows met een schone schaar diagonaal doormidden knippen en de 'blaadjes' vanaf de buitenste rand op de CC plakken. Van buiten naar binnen werkend.
In de kern heb ik een paar suikerparels gedaan.

Als je de 'blaadjes' gekleurd wilt hebben: doe wat gekleurde suiker in een schaaltje en knip je de marshmallows boven het schaaltje, zodat de 'blaadjes' in de suiker vallen. Omdat de geknipte marshmallow plakkerig is, blijft de suiker aan de blaadjes plakken.

Succes!

Supersupermooi zeg !!
je hebt echt talent!
Ik ben nieuw op deze site en dit is mijn eerste reactie hier. Maar ik had een vraagje, je doet bij die bloemencupcake dus eerst een laagje fondant erop en  dan de mini marshmallows vastplakken erop. Maar hoe bevestig je die dan, hoe blijven ze plakken? want zo direct op de fondant blijft het niet zitten denk ik of toch wel?

Alvast bedankt voor je reactie