Re: Groene Ombre Petal Cake, lekker snel en super leuk om te maken

Wat mooi zeg! Ik wil zo'n taart heel graag morgen gaan maken, ik vroeg me af; zou het gaan om de toeven te spuiten met witte chocolade genache (en dat dan in 3 kleurtinten gekleurd)?
Én op de foto's is de bovenkant van de taart niet gezien, hoe had je die gedaan? Ben erg benieuwd namelijk ;).

Nogmaals, erg mooi en origineel, zal vast binnenkort overal op het forum opduiken  :thumb: .

27 Laatst bewerkt door zoethoudertje (14-05-2012 11:30)

Zelf denk ik dat ganache niet stevig genoeg is. Er is ook een manier van spuiten dat je de "petals" van boven naar beneden spuit als een soort druppels, misschien is dat een idee? Het is natuurlijk wel veeeeel lekkerder.
Als je hem maakt zou je hem dan ook dit topic willen plakken, ik wil hem wel graag zien en ben bang dat ik hem anders mis.
Succes! :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

Wat een goed idee! Dat ga ik proberen, ik ga het nú doen ;)! Ik zal het hier plaatsen als ik het af heb :). Groetjes!

Oei.. dat ging niet goed! haha, het was veeel te zacht ondanks lang in de koelkast. De genache liep helemaal uit in druipers naar beneden... Nu maar helemaal afgesmeerd met de drie kleuren door elkaar, met een warm paletmes wel helemaal glad en strak gekregen. Nu morgen maar even met pure chocola nog wat versieringen aanbrengen want ik heb geen tijd meer om alsnog met marsepein in de weer te gaan. Jammer, maar dit was dus geen oplossing!

Bloempjestaart schreef:

Oei.. dat ging niet goed! haha, het was veeel te zacht ondanks lang in de koelkast. De genache liep helemaal uit in druipers naar beneden... Nu maar helemaal afgesmeerd met de drie kleuren door elkaar, met een warm paletmes wel helemaal glad en strak gekregen. Nu morgen maar even met pure chocola nog wat versieringen aanbrengen want ik heb geen tijd meer om alsnog met marsepein in de weer te gaan. Jammer, maar dit was dus geen oplossing!

Jammer, toch zal jouw taart wel superlekker zijn, hmmmm, chocolade...... :o

31

Even een vraagje.. Ik zie dat jij je biscuit ook gekleurd hebt. Hoe doe je dat? Gewoon wat eetbare inkt in het beslag doen?! :rolleyes:
btw superleuke taart!

Yara schreef:

Even een vraagje.. Ik zie dat jij je biscuit ook gekleurd hebt. Hoe doe je dat? Gewoon wat eetbare inkt in het beslag doen?! :rolleyes:
btw superleuke taart!

:Y

33

prachtig, die gekleurde binnen en buitenkant. mooi gedaan. ga ik ook eens proberen. idd jammer van de verkeerde kleur bc binnenin.

zoon met alergie voor koemelk en soya