1

Onderwerp: Regenboogtaart

Ik ben van plan om met mijn verjaardag (1 juli) een regenboogtaart te maken nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee mbt het bakken van en het kleuren van de cakemix.

Kan je voor het kleuren van de cakemix dezelfde kleurstoffen gebruiken als voor icing? of moet je daar andere kleurstoffen voor gebruiken, ik heb nog nooit iets gekleurd maar wil deze spullen aan gaan schaffen!

En hoe kan ik de taarten het makkelijkste bakken omdat het allemaal dunne lagen zijn?

Ik wil graag een voorbeeld plaatsen maar geen flauw idee hoe ik een foto toevoeg!

2

Re: Regenboogtaart

Je zou de zoekfunctie even kunnen gebruiken. Er zijn al veel vragen geweest over dit soort taarten.

Om snel te antwoorden:
- je kan gewone kleuren gebruiken die je ook voor de icing gebruikt - niet overdrijven met de kleur van het beslag want dit wordt nog donkerder bij het bakken
- toen ik zo'n taart gemaakt heb, heb ik de lagen ook apart gebakken, maar je moest er echt met de neus opzitten omdat het heel snel gaar is. Ik zou het nu anders doen, een iets dikkere cake maken in elke kleur en dan de lagen versnijden.
Er zijn er hier op de site ook al geweest die bakpapier tussen de verschillende lagen gedaan hebben en alles in 1 keer gebakken hebben.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Re: Regenboogtaart

haihai, je kan gewoon de normalen kleurstoffen gebruiken, doe ik ook altijd. verder is het inderdaad heel erg moeilijk om een dun laagje te bakken. ik zou gewoon 6-7 ( afhankelijke van je regenboog) taarten bakken en dan heb je gelijk een heleboel taarten die in de vriezer kunnen of heel veel cakepops  :D

Zoete groetjes, Inti