1

Onderwerp: Mijn eerste pastelkleurige stapeltaart

Mijn eerste fondant stapeltaart :-)
champagne bc en een laag jam.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/551187_10151080548845130_577040129_13158196_1267808424_n.jpg

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/578239_10151080547450130_577040129_13158187_891891949_n.jpg

Benieuwd naar de reacties en de tips.

2

Re: Mijn eerste pastelkleurige stapeltaart

Voor een eerste is hij zeker niet verkeerd, leuk bedacht ook.
Ik ziet wel wat scheurtjes bovenaan en onderaan een beetje rafeltjes.
Misschien iets dikker uitrollen en onderaan iets minder krap afsnijden.
Op naar de 2-de!

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3

anotschka schreef:

Voor een eerste is hij zeker niet verkeerd, leuk bedacht ook.
Ik ziet wel wat scheurtjes bovenaan en onderaan een beetje rafeltjes.
Misschien iets dikker uitrollen en onderaan iets minder krap afsnijden.
Op naar de 2-de!

Nou dat is juist het grappige nouja grappig :s eraan! Eerst te dun ging scheuren, toen dikker uitgerold ging het weer scheuren.. Dus waar het aan gelegen heeft misschien dat het is gekleurd? Ja de onderkant ga ik voortaan minder krap afsnijden :-)

4

Was de fondant niet een beetje droog dan? Weet niet welk merk je gebruikt. En van uitrollen, we weer af halen en weer opnieuw rollen kan het ook weer droog worden. Als de fondant echt droog is, kun je er ook een heel klein ietsiepietsie water door heen kneden. Aan het kleuren lijkt het me niet te liggen, of tenminste ik krijg daar geen droge fondant van. Fondant moet je na het kleuren wel goed inpakken in plastic folie overigens zodat het niet uitdroogt.

5

anotschka schreef:

Was de fondant niet een beetje droog dan? Weet niet welk merk je gebruikt. En van uitrollen, we weer af halen en weer opnieuw rollen kan het ook weer droog worden. Als de fondant echt droog is, kun je er ook een heel klein ietsiepietsie water door heen kneden. Aan het kleuren lijkt het me niet te liggen, of tenminste ik krijg daar geen droge fondant van. Fondant moet je na het kleuren wel goed inpakken in plastic folie overigens zodat het niet uitdroogt.

Ik gebruik fondant van Jilliciousgoods, fondant was niet te droog. Mijn vriendin had het weer met de onderste taart.. Dus het was erg bizar. En wij hebben het allebei goed ingepakt in plastic folie.

6

Tja, dan weet ik het ook niet.....ik ken het merk niet dus kan er niet veel zinnig over zeggen dan.