1 Laatst bewerkt door Avee (14-05-2012 11:40)

Onderwerp: Moederdagtaarten!

Eentje voor mn eigen moeder, en eentje voor mn schoonmoeder!
Heb al een lange tijd de patchworkcutter diamond thuis liggen, maar had er nog niks mee gedaan.. Vorige week ook nog eens de - PME Modelling tool, Design Wheeler - gekocht, dus vond dat ik het móest uitproberen.
Niet écht gelukt XD patroon was ver te zoeken en niet mooi, maar ach, oefening baart kunst hoop ik?

De grote bloemen heb ik gemaakt met de How-To op dit forum van Etspaghet > how to grote bloem! Super bedankt =)!

Ze zijn beiden gevuld met 3 laagjes marsmousse, lekkerrrr!

Genoeg gekletst, nu maar foto's..

Bovenkant van de taart voor mn eigen moeder;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VN7ASS7W.jpg

Bij deze zie je de overgang tussen de zijkant en bovenkant goed, niet echt gelukt helaas..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WOY6MKI6.jpg

Taartje voor mn schoonmoeder;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RTVTTHN3.jpg

Bedankt voor het kijken! Tips en feedback altijd welkom =)

Keep calm & bake cakes ! <3

2

Re: Moederdagtaarten!

mooi hoor, hier waren ze vast blij mee!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Toch vind ik het hele leuke taartjes geworden met hele mooie bloemen en vlinders erop!

4

FunLovin schreef:

mooi hoor, hier waren ze vast blij mee!

Dankjewel, dat waren ze zeker ja! Altijd leuk =)

5

MamaSan schreef:

Toch vind ik het hele leuke taartjes geworden met hele mooie bloemen en vlinders erop!

Dankjewel! Toch goed om te horen, haha!

6

leuk hoor voo :) ral die combinatie bloem en vlinder

Zonder taart geen feest!

7

corientjuh schreef:

leuk hoor voo :) ral die combinatie bloem en vlinder

8

Mooie taarten geworden hoor!
Tja die lijnen zo mooi symmetrisch krijgen is waarschijnlijk een questie van oefenen, ik had er bij mijn eerste taart ook al moeite mee, dat zag er niet uit en toen later had ik een vierkante grotere en die ging heel goed, dus gewoon blijven oefenen...

9

anoesz74 schreef:

Mooie taarten geworden hoor!
Tja die lijnen zo mooi symmetrisch krijgen is waarschijnlijk een questie van oefenen, ik had er bij mijn eerste taart ook al moeite mee, dat zag er niet uit en toen later had ik een vierkante grotere en die ging heel goed, dus gewoon blijven oefenen...

Ja dat dacht ik al! Misschien bij de ronde gewoon alleen aan de zijkant houden :p Scheelt gedoe !

10

Oke, misschien een raar idee, of iedereen roept ja joh, maar zo moet het ook (geen idee, heb het alleen op de zijkanten aangedurft) maar is het een idee om vooraf het ruitje erin te maken en dan de taart te bekleden? Of zou je hem dan echt niet meer strak gaan krijgen.

Ik vind je kleurencombi erg mooi!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

11

IngridV_1973 schreef:

Oke, misschien een raar idee, of iedereen roept ja joh, maar zo moet het ook (geen idee, heb het alleen op de zijkanten aangedurft) maar is het een idee om vooraf het ruitje erin te maken en dan de taart te bekleden? Of zou je hem dan echt niet meer strak gaan krijgen.

Ik vind je kleurencombi erg mooi!

Zou ook kunnen, maar ik denk dat met bekleden het patroon er weer uit gaat, ennn dat vind misschien alleen ik boeiend, maar nu loopt het patroon wel over de zijkant gelijk, en op 'jouw' manier kun je niet echt bepalen waar de ruitjes beginnen.. Kan niet echt uitleggen wat ik bedoel :P

Volgende keer weer proberen =) !