Onderwerp: botercreme mix invriezen?

Ik weet dat er minstens 1 topic over moet zijn...kan t net nu ik t nodig heb natuurlijk niet vinden...ook niet met de zoekfunctie :s
Mijn vraag is; ik heb gisteren botercreme gemaakt met de mix. Ik heb héél veel over en eind van de maand eigenlijk de zelfde smaak hier nodig voor de jarige zoon....
Kan ik die invriezen? Ik heb er chocopasta door heen gedaan...

Nu ik hier toch vragen aan t stellen ben;
Ik was gisteren voor het eerst de botercreme aan t maken en vroeg me het volgende af, als je dat papje gemaakt hebt met poedersuiker water en mix, moet je dat dan door de gemixte boter heen MIXEN of roeren?? Wat doen jullie altijd? Ik heb nu gemixt en het lijkt goed te zijn gegaan....

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Re: botercreme mix invriezen?

ja botercreme van de mix met chocopasta kun je gewon invriezen.
Als je het dan weer nodig hebt in de koelkast laten ontdooien en weer even goed doormixen.

Ik mix het papje er altijd beetje bij beetje door. Zo staat het volgends mij ook op de verpakking.

lieke-webbie schreef:

ja botercreme van de mix met chocopasta kun je gewon invriezen.
Als je het dan weer nodig hebt in de koelkast laten ontdooien en weer even goed doormixen.

Ik mix het papje er altijd beetje bij beetje door. Zo staat het volgends mij ook op de verpakking.

Dank je wel!!!
(op mijn zak staat "Meng"...vandaar mijn vraag, is de mix van taartoutlet...)

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

4 Laatst bewerkt door lieke-webbie (14-05-2012 14:25)

Geen dank hoor!

aha, vandaar de verwarring. Ik gebruik de mix van funcakes.
Het papje maken is wel hetzelfde.

5

Helemaal goed. ik mix altijd 10 minuten de boter tot dat ie mooi wit is. Dan de botercreme mix erdoor. En nog een paar minuten mixen.

Je kan het tot 3 maanden invriezen. Na het ontdooien even doormixen voor de luchtigheid.

Je kan ipv water om de mix aan te maken ook een drank zoals

ameretto, safari, advocaat, en alle andere likeuren erdoor heen doen..
ook erg lekker.

Succes

Zonder taart geen feest!