1

Onderwerp: onderplaat

ik zie bij verschillende taarten op een vierkante plaat staan die bekleed is . Wat voor platen zijn dat en waar hebben jullie die mee versierd ??

Re: onderplaat

Hoi,

Dat is een cakeboard of een cakedrum. Ze worden ook in de webshop verkocht en staan hier: http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … 3&y=14

Een cakedrum is wat dikker. Je kunt deze bekleden met fondant en dan daar je taart op zetten.

3

Ik gebruik zelf altijd een MDF-plaatje van de bouwmarkt (1 cm kleiner dan de doos die ik ga gebruiken.)
Deze bekleed ik met een leuk kadopapiertje en daaroverheen doorzichtige folie.

4

Net als Nel gebruik ik ook een maf plaatje. Ik heb ze van 30 x 30 en 40 x 40 afhankelijk van de grote van je taart. Daar doe ik ook inpakpapier over heen en transparante folie.

5

Als je mdf plaatje gebruikt ingepakt met kadopapier en folie toch nog steeds een onderkarton gebruiken. Zodat de kans op snijden in het plaatje gering is. Mdf is anders niet voedselveilig.

Je kunt de drum ook met fondant bekleden, en een lintje erom heen doen.

Zonder taart geen feest!

6

Yep, uiteraard ook een taartkartonnetje gebruiken, zo kan je ook nog wat schuiven met je taart.
Taart gaat pas op plankje als 'ie bekleed is. Blijft plankje ook lekker schoon.

Nel schreef:

Yep, uiteraard ook een taartkartonnetje gebruiken, zo kan je ook nog wat schuiven met je taart.
Taart gaat pas op plankje als 'ie bekleed is. Blijft plankje ook lekker schoon.

Ik plak juist t kartonnetje atijd vast tegen het schuiven  :P , kan ik iets meer kracht zetten zonder dat het er van af knikkert....

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

8

wat ik me afvraag nu ik dit zo lees.....   vragen jullie die mdf plankjes terug of s die bij de prijs inbegrepen??

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

9

Ik vraag ze alleen terug van vrienden en familie. Gaat de taart wat verder weg, dan zeg ik niets. Als je een klantenkaart van de gamma of praxis hebt, zagen ze gratis. Een dun plaatje gezaagd komt dan op 0,40 (?) ongeveer per stuk

10

Ik zet de taart zo op de folie O-) , smeer 'm er ook op af, bekleed 'm erop :Y  Alles eigenlijk, behalve snijden. Zodra de taart gesneden is gaatie op het plankje :Y
Ik krijg vaak plankjes terug (omdat mensen dat zelf meestal vragen en doen :) ) en er is nooit door de folie heen gesneden :nooo  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik vraag de planken terug...Mijn man zaagt ze voor me met frisse tegenzin, plus ik vind het onzin om dingen weg te gooien die nog goed gebruikt kunnen worden...millieu!!
Moet ik wel zeggen dat ik de meeste mensen waar ik voor bak (via via) ken...

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

12

Hier zijn al veeeeeeeeeeel topics over geweest..... en die komen toch telkens op hetzelfde neer. Doe waar jij je goed bij voelt.  :)

Zonder taart geen feest!

jo-oosie schreef:

wat ik me afvraag nu ik dit zo lees.....   vragen jullie die mdf plankjes terug of s die bij de prijs inbegrepen??

Ik vraag ze niet terug, ook niet bij familie. Vind ik niet zo fris.
Ik gooi ze eigenlijk altijd weg na 1x gebruik en bereken dit wel in mijn prijs.

14

:think:  :s  :think:  je zet de taart toch niet op het kale plankje?!

Elke taart een vers papiertje en folie, wat is er anders dan bij de eerste keer? :think:  :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

Ik ben in ieder geval weer wijzer geworden thanks