1

Onderwerp: beginners vragen

hoi allemaal

weet niet goed waar ik met deze vragen naar toe moet dus plaats ik ze hier maar heb gisteren mijn eertse stapel taart gemaakt en nu doe ik het volgende :

ik bak de biscuit laat dit een dag rusten
dan vul ik de taart en smeer hem af met een dun laagje botercreme
dit laat ik minstens een uur opstijven in de koelkast
dan haal ik hem er uit en smeer hem opnieuw af met botercreme en bekleed hem met fondant dan zet ik hem opnieuw in de koelkast en begin ik hem meestal de volgende dag af te decoreren.doe  ik dit goed of hebben jullie andere tips

verder haal ik hem pas uit de koelkast als ik hem ga aansnijden en uit ga serveren

hopelijk hebben jullie de tijd om even mee te lezen en evt tips en aanvullingen te geven
alvast bedankt

groetjes Danielle

2

Re: beginners vragen

Op zich doe je het goed, maarrr....de botercreme waar je de taart mee afsmeert wordt hard in de koelkast.

Dus voor je 'm opeet is het lekkerder als je de taart op kamertemperatuur laat komen. Wel op een koele plek want anders gaat de taart in een keer 'zweten' (glimmen en plakken)

Door de taart even buiten de koelkast te plaatsen krijgt de botercreme een cremestructuur in plaats van harde-boterstructuur. Dat vind ik persoonlijk lekkerder maar het kan natuurlijk zijn dat je van anderen weer andere tips krijgt.
Als je je taart hebt afgewerkt met Marsepein of Fondant, is dat ook wat zachter als je de taart even laat "ademen" en eet prettiger.

Taart maken is persoonlijk, smaken verschillen. Dus zit er maar een ding op: Veel oefenen!

Veel succes en blijf vooral berichtjes plaatsen over je vorderingen!   :thumb:

Groetjes BB

3

hoi hoi

bedankt voor je supersnelle reactie ik ga het inderdaad is proberen om hem even buiten de koelkast te zetten maar was dan altijd bang dat hij gelijk inzakt

echt onwijs bedankt voor je reactie

groetjes Danielle

4

Hoi Danielle,

Hoe zet je de lagen op elkaar dan? Gebruik je tussen de lagen een taartkarton en verstevig je de taart met dowels (stokjes)?

Dan zou de taart niet kunnen inzakken..... laat het me even weten dan kan ik je misschien verder op weg helpen...

Groetjes Irma

5

hoi Irma

ik heb inderdaad dowels gebruikt en taartkartons maar het is meer het idee dat ik denk dat het instort is nog niet echt gebeurd

groetjes Danielle