1

Onderwerp: Petit four vraagje

Hallo lieve bak mensen :)

Ik ben gevraagd om 100 petit fours te maken voor een vriendin haar bruiloft. Super leuk en ik heb al vaker petit fours gemaakt maarrrrr...
Mijn taarten ( en dus ook petit fours) zijn altijd vrij hoog. Ik pak mijn taarten ook altijd in cellofaan in omdat er nooit een deksel op past.

Maar nu ik 100 petit fours ga maken en daar gaan ook nog bloemetjes op, is het misschien handig om deze in dozen te doen waar wel een deksel op kan ( ook i.v.m. vervoeren)

Kan ik dan gewoon 1/4 minder mix maken zodat de taarten iets minder hoog worden?? Of i.p.v. met 3 laagsjes vullen, met 2 laagsjes vullen.

Hoe doen jullie dit?? Ik moet 4 taarten van 25cm bij 25cm bakken. Zover ben ik al wel...hahaha

Wie wil er even meedenken of heeft tips??? :)  :)  :)  :)

Groetjes

Re: Petit four vraagje

Ik zou 2 taarten maken met je normale hoeveelheid beslag. Die zou ik doormidden snijden en elke laag 1 of 2 keer vullen. Zo hoef je minder taarten te bakken :D

Life is what you bake it.

3

Waarom neem je geen grote rechthoekige plaat (springvorm), (wat is die maat 38*25)?

Hoef je alleen maar op maat te snijden en te stapelen.
Veel simpeler dan dat je ook nog lagen moet gaan snijden.
(vind ikke ;) )

Beetje sneller, is makkelijker bij grote hoeveelheden :D

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

ireen123 schreef:

Waarom neem je geen grote rechthoekige plaat (springvorm), (wat is die maat 38*25)?

Hoef je alleen maar op maat te snijden en te stapelen.
Veel simpeler dan dat je ook nog lagen moet gaan snijden.
(vind ikke ;) )

Beetje sneller, is makkelijker bij grote hoeveelheden :D

Snap wat je bedoelt maar heb geen rechthoek pan ;)

5 Laatst bewerkt door pennyroyaltea (13-05-2012 12:12)

heb je een braadpan? heb ik ook wel is gedaan.. (o'n rechthoekige voor in de oven)

dat werkte (wel even verhoogt met bakpapier)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

ik zou idd gewoon iets minder maken, (bijvoorbeeld gewoon 1 ei minder, dat scheelt al een heleboel) en maar 2 laagjes vullen. petit fours bij de bakker hebben ook maar 2 hele dunne laagjes.

I never met a calorie I didn't like....

7

ik smeer voor petitfours het deeg gewoon uit op mijn bakplaat, ongeveer een cm dik. Bak zo 3x. De lagen op elkaar leggen met vulling ertussen en dan in de vriezer. Eenmaal bevroren snij je er makkelijk vierkantjes van.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

8

O ja, bij Action en wibra hebben ze van die rechthoekige bakplaatjes.

Rechtstreeks op de bakplaat en met bakpapier wat verhogen kan natuurlijk ook.

Je hebt ook die iets diepere bakplaat, die zou wel eens precies goed kunnen zijn.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

9

Gewoon dezelfde taarten bakken als altijd, daarvan weet je in ieder geval dat ze goed zullen lukken. Ipv de vier taarten die je berekend hebt bak je er drie.

Dan alle taarten gewoon 3x doorsnijden net als normaal (dus 4 laagjes taart), maar van elke taart 1 van de vier laagjes apart houden. Je stapelt dus van de vier laagjes er maar 3 op elkaar (2 laagjes vulling dus).

De drie 'nummers vier' van elke taart gebruik je als 'vierde taart'. Dat zijn dan ook netjes drie lagen bovenop elkaar (want je hebt van alledrie de taarten de vierde laag apart gehouden, in totaal dus drie lagen).

10

Ik bak altijd een beslag van 10 eieren op de bakplaat van de oven met een verstelbare rand er om heen. Hier maak ik 64 kleine petit fours van met 2 laagjes vulling.
Ik zet ze dan in een doos met een cupcake papiertje er onder.

11

Dames heel erg bedankt voor de tips. Ik had helaas geen internet vandaag tot 10 minuten geleden dus heb het maar op safe gespeeld en 4 vierkante taarten van 25cm bij 25cm gebakken maar dan minder hoog.

Ik heb ze nu eerst allemaal gevuld ( nog niet afgesmeerd) en ze staan nu op te stijven in de koelkast zodat ik ze straks makkelijk in repen kan snijden en dan smeer ik ze af, bekleed ze morgen en snij ze dan in vierkantjes. Deze petit fours moeten aan 3 kanten bekleed zijn dus dit lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing.

Foto's volgen.... vind het wel heel spannend :)  :)