1 Laatst bewerkt door Barbara136 (13-05-2012 20:11)

Onderwerp: Bruidstaart advies gevraagd!

Beste allemaal,
Ik maak deze maand mijn eerste bruidstaart (3 laags) en zou heel graag advies willen over vervoer en stappelen. Veel topics & weddingcakeboeken gelezen maar ben er nog niet over alles uit... :o Inmiddels heb ik al veel antwoorden gekregen dus even geedit :) 

Dowels & stapelen
Vraag 1: ik heb separatorplates met hidden pillars, dikke dowels, houten dowels. Welke en hoeveel zouden jullie gebruiken voor taart 30-22,5 -15
Vraag 2: ik wil tussen de taarten taartkarton ene kant zilver andere kant goud gebruiken (die dunnere), is dat voldoende, moet vast plakken met icing?
Vraag 3: moet ik door hele taart dowel slaan, hoe doe ik dat (eerst gaten maken taartkarton?)

Als decoratie heb ik gumpaste rozen op cocktail prikker, filler flowers op draad en color flow vlinders. Om elke taart gaat een breed lint van 2,5 cm en daar omheen pearl snoer. Bedoeling is boven naar beneden een "rozenval" te maken

Vervoer:
Vraag 4: hoe vervoeren, gestapeld of daar stapelen? en wanneer zouden jullie decoreren?
is bij bruidspaar thuis, dus ben liefst al zo goed als klaar...

ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen met deze vragen
zoooo' n spannend project voor mij.
Alvast veel dank voor meelezen en denken  :) Hartelijke groeten Barbara

2

Re: Bruidstaart advies gevraagd!

11 vragen voor een bruidstaart....
Had je deze opdracht wel aan moeten nemen als je nog zoveel niet weet?

1) is voor 43 personen dus prima en een mooie verhouding
2) geen idee ik gebruik Patidess
3) als je inkookt wel anders niet
4) ja
5) geen idee
6) kan
7) nee
8) gestapeld vervoeren kan prima
9) zou ik ter plekke doen
10) nooit zomaar in de taart!!!!
11) kan, maar kan ook zo op de taart

3

Beste Biggeltaart,
Dankje wel voor je reactie en de moeite die je hebt genomen om mijn verhaal te lezen! Ik zou een bruidstaartje maken voor 12 personen als cadeau voor een vriendin maar ze had zich bedacht en en komen nu toch 40 personen. Nu sloeg de onzekerheid toe maar durf nu wel weer aan  ;) . Je hebt me erg geholpen!

4 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (13-05-2012 22:51)

als je de seperator plates gebruikt hoef (kan wel natuurlijk) je geen taartkarton meer te gebruiken... behalve voor de onderste ;)  of een drum.
een stok past daar niet meer door heen, en hoeft ook niet, staat als een huis, dus je kan dat gewoon gestapeld en al in 1x meenemen

verder de decoratie plakken met royal icing, en dat kan je dus gewoon allemaal van te voren doen. eventueel een reparatiekit met extra bloemen en icing meenemen voor de zekerheid.

I never met a calorie I didn't like....

5

Hee Leontine , dank je wel voor je reactie! Nog een vraag over plates: gebruik je die met hidden dowels die je afzaagt? Grtjs Barbars