Re: Hello Kitty tussen de opengeslagen punten ...
Dan ben ik eigenlijk wel heeeel benieuwd hoe jij afsmeerd, want ik krijg mijn taart dus echt niet zo strak!!! heb jij dan misschien tips voor mij? En hoe dik is jouw afsmeerlaag? heb net m'n eerste taartje af voor m'n nichtje en had gehoopt dat ie iets strakker zou worden maar helaas. Gelukkig is ie voor de rest wel leuk geworden.
Maar ik vind jouw taart echt geweldig en ik moest hardop lachen toen je vertelde dat Kitty een mond moest en zou krijgen!
Tanx voor het compliment.
ja, haha, dat verhaal van die mond is wel leuk hè?!
Jij bent benieuwd hoe ík afsmeer.....
En dat vraag je aan mij, meesteres-klieder-afsmeerster...???
Daar bak (euh....smeer) ik nog niet zoveel van eerlijk gezegd, blijf ik moeilijk vinden, grrr...
Maar ik wil best mijn gekluns met je delen hoor
Heb nu net weer een taart afgesmeerd en deze ging me redelijk af, is ook meer geluk dan wijsheid hoor....
Ik had nu een te lage taart, dus heb er nog een dunnere bij gebakken.
Van beide het bovenste (wat een beetje bol is) afgesneden, dus had ik nu een strakke bovenkant (1 taart dus omgedraaid zodat 'ie met de onderkant naar boven zit, dit doe ik bij elke taart) en een strakke onderkant.(dat kwam nu dus toevallig zo uit)
Normaal doe ik de (vlakke) onderkant naar boven, maar dan zit ik dus altijd te prutsen met het feit dat ik aan de onderste rand best veel botercreme moet smeren.
Als de boel gevuld is begin ik met de bovenkant zo dun mogelijk in te smeren (bc goed smeuig helpt echt heel goed) en daarna de zijkanten, eerst vanboven een rondje rondom en daarna de onderkant, de gaten (open stukken vanonder) dichtmetselen en dan er met een strak -palet-mes langsgaan.
Hij staat nu in de vriezer, als ik hem ga bekleden haal ik 'm eruit en probeer (
) 'm met nog een klein laagje bc zo strak mogelijk te krijgen (smeren, schrape, smeren, schrapen enz..... blijft een kliedergedoe vind ik...)
Nou, ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, zo niet, je vraagt maar raak !
Oh ja, ik gebruik botercreme 1:1 met zachte mokkasmaak en dat valt altijd heel erg in de smaak....
En ik heb als basis van de taart geen biscuit maar cake (is wel wat zwaarder, maar dan snijden we de stukjes gewoon wat smaller...)

achterin was de wand gewoon 'bevroren', allemaal ijskristallen! en heeel vochtig in mijn koelkast dus heb 'm nu in de koelkast in de schuur gezet (wat een luxe haha)