1

Onderwerp: Mijn eerste strik

Afgelopen week een beetje geoefend met het maken van een strik en dit is het resultaat! Vrijdag gaat hij op de bruidstaart.

Gemaakt van marsepein na een tip op het forum om dit even te bakken zodat de marsepein ook hard wordt!

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben! (ps hij was nog niet gelijmd, alleen even voor de foto. Vrijdag zet ik hem pas echt in elkaar).

http://distilleryimage1.s3.amazonaws.com/18f2fa0497c111e180d51231380fcd7e_7.jpg

2

Re: Mijn eerste strik

Wauw heel mooi!!! Knap zeg :thumb:

Ik heb geen tips, want ik ben niet zo thuis in het boetseren met marsepein :nooo  Ik vind 'm zo al prachtig :lol:

I Heart Cake

3

Ziet er mooi uit :thumb:  :thumb:

4

Gaaf!!!

Groetjes Yvon

5

wow...vind hem ook heel mooi :thumb:

6

Hij is prachtig!!En ff bakken??Hoe lang en hoeveel graden doe je dat dan??Bij mij zakt mijn strik ook ietwat in....dus ben benieuwd. :)

7

Hij is van marsepein, dan maak ik eerst de lussen en die zet ik een uurtje op de zijkant een uurtje in de oven op 50 graden. Ik doe wel wat rolletjes bakpapier in het midden zodat ze mooi rechtop blijven staan. Wat ze worden eerst zachter.
Ondertussen maak ik de randjes. Ik heb geen kleipistool of iets dus ik snij gewoon fijne randjes af en rol die met mijn vingers uit. Die plak ik op de zijkanten en dan doe ik ze nog even in de oven.
Als ze dan afkoelen worden ze mooi hard maar nog goed eetbaar!
Heb ik ook allemaal ergens hier van het forum af!

8

Ziet er mooi uit hoor! Post je de bruidstaart ook nog als ie af is?
Ben nieuwsgierig nu ik dat paars gezien heb (ben dol op paars!)

Groetjes.

Elke taart is een feestje waard!!   Groetjes, Nancy
www.facebook.com/opentoptaart. :-)

9

EsterE schreef:

Hij is van marsepein, dan maak ik eerst de lussen en die zet ik een uurtje op de zijkant een uurtje in de oven op 50 graden. Ik doe wel wat rolletjes bakpapier in het midden zodat ze mooi rechtop blijven staan. Wat ze worden eerst zachter.
Ondertussen maak ik de randjes. Ik heb geen kleipistool of iets dus ik snij gewoon fijne randjes af en rol die met mijn vingers uit. Die plak ik op de zijkanten en dan doe ik ze nog even in de oven.
Als ze dan afkoelen worden ze mooi hard maar nog goed eetbaar!
Heb ik ook allemaal ergens hier van het forum af!

Thanx...ga het bij mijn volgende strik ook eens proberen :thumb:

10

Ownee!! Met dit warme, vochtige weer is hij helemaal zacht geworden! Hoe krijg ik dat nu weer hard?

11

even bakken misschien?
heel veel succes

Groetjes Yvon

12

Ach wat jammer nu, hoop dat het nog goed komt, want hij zag er super uit.

13

Ik denk dat dit soort dingen toch niet zo goed wil met marsepein. Volgens mij moet je voor strikken enzo toch echt uitwijken naar fondant + tylose of iets van flowerpaste.
Hoop dat het nog weer goed komt. Hij zag er prachtig uit!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

14

Lang leve het wisselvallige weer in Nederland. Vanmorgen was het weer flink afgekoeld hier en wonder boven wonder was de strik ook weer mooi hard geworden! Morgen foto's van de hele taart op de site!

15

los van dat ik het een mooie strik vind, zou ik je zeker voor een bruidstaart toch echt fondant met tylose of sugarpaste aan willen raden.

Je kunt geen risico nemen voor een bruidstaart, wat als de strik toch weer instort vlak voor het aansnij moment? Dat is echt heel vervelend voor het bruidspaar.

Sugarpaste of fondant is een stuk sterker dan marsepein voor dit soort doeleinden.

Groetjes Daniëlle