Onderwerp: Petit fours maken
hallo allemaal,
Ik ben nieuw op de leukste taarten
Ik zou graag een forum willen starten maar hoe kan ik dat doen
Groetjes
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Petit fours maken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hallo allemaal,
Ik zou graag een forum willen starten maar hoe kan ik dat doen
Groetjes
hallo allemaal,
Ik zou graag een forum willen starten maar hoe kan ik dat doenGroetjes
Welkom!
Wil je een forum starten of wil je een nieuw berichtje/onderwerp plaatsen?
Hallo,
Ik ben er allemaal nog niet heel erg bekend mee maar fjin dat u reageerd!
Ik ben bijna jarig 22 mei en ik loop pas stage en iedereen is daar super lief voor me dus ik wou hun trakteren op zelf gemaakte petit fours.
De vraag is nu hoe moet ik dat maken?
En wat is nou echt een goed recept met wat kan ik ze het best bekleden met fondant of met royal icing?
Groetjes
Ik zou het als volgt doen, vooral om het je niet te moeilijk te maken.
Bak 1 grote vierkante taart (bijvoorbeeld 30cm bij 30cm, goed voor 30 petit fours van 5 bij 6 cm)
Dit kun je het makkelijkst doen met een zak biscuitmix van bijvoorbeeld funcakes.
Snijdt deze 2x door en vul met iets wat je lekker vind.
Smeer de bovenkant dun in met botercreme 1:1 (1 deel (room)boter op 1 deel poedersuiker en dat 10 minuten mixen)
Rol een lap marsepein of fondant uit (geen royal incing) en snij daar een vierkant van 30 bij 30cm uit.
Leg deze op de taart en decoreer hem.
Je kunt bovenop al dunnetjes met een mes lijnen trekken zodat je weet waar je moet snijden straks en zodat je ook de decoratie zo kunt neerleggen dat elke petit four er mooi uit ziet.
Ik zou de taart pas echt aansnijden als je hem gaat verdelen omdat hij anders van binnen teveel uitdroogt.
Ik zou de stukjes serveren in een cupcake papiertje.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ik ga het wel even melden, zodat de moderators ervoor kunnen zorgen dat je vraag in de juiste rubriek komt te staan.
Succes!
Hallo,
Super bedankt voor u reactie!
Ik heb er heel veel aan gehad.
M'n moeder kwam dus met een idee en zei dat ik ook de petit fours kan bedeken met witte chocolade ( gesmolten )
en dat ik die ook kan kleuren zodat ik verschillende kleuren krijg zou dat een goed idee zijn of niet?
Dit is de eerste keer dat ik petit fours ga maken ik heb weleens vaker taarten gemaakt maar die heb ik altijd bekleed met marshmallow fondat.
Groetjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Petit fours maken