1

Onderwerp: Brownietaart

Mijn neefje is begin juni jarig en nou hebben zijn ouders mij gevraagd om een taart voor hem te maken met het feyenoord logo omdat hij hier fan van is.
Over de vulling en soort cake/taartbodem mocht ik mezelf druk maken.
Ik weet dat mijn neefje dol is op de brownies die ik regelmatig voor hem maak.
Nu zat ik te denken om een brownietaart te maken en deze evt te besmeren met ganache en daarna te bekleden met fondant.
Nu is mijn vraag of brownietaart geschikt is om te bekleden met fondant en of ik de taart ook moet vullen of dat het bestrijken met ganache voldoende is?
En of ik de fondant wel op de ganache kan doen of dat ik toch botercreme moet gebruiken?
En kan ik voor de taart hetzelfde recept gebruiken als voor een brownie?
Ik heb nog nooit een brownietaart gemaakt dus ik vraag me af of dit lekker is of dat ik beter een chocoladetaart kan maken en deze bekleden?

2

Re: Brownietaart

brownie is machtig dus als je daar een hoge taart van gaat maken lijkt het mij iets te zwaar. Ook zal de brownie taart in lagen moetn bakken en niet in 1 keer anders gaat hij volgens mij niet goed gaar worden. alles is bekleedbaar met fondant als je maar afsmeert met BC of ganache kan ook.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

Een Brownietaart zou ik niet bekleden met fondant. Wel kan je er b.v. een logo op leggen of witte chocolade kleuren. Hier een voorbeeld hoe ik het een keer heb gedaan.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7N3HBCUN.jpg

4

Brownie hoort nog wat zacht in t midden dus vullen gaat m niet worden en hoog ook niet...

5

een paar brownie taarten kan je toch op mekaar leggen ? met vulling er tussen? stevige vulling dan. Of het nog echt lekker zal zijn weet ik niet. maar een overdosis brownie kan noiit slecht zijn. :lol:

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

pffff een vulling in een brownietaart zou ik niet doen...Na een klein stukje zit ik altijd al 'vol'...zooo machtig..maar wel lekker :P

7

Een gewone of chocolade biscuit bakken en vullen met browniemousse van Mona en de brownies weer voor een andere gelegenheid bewaren  ;)? Een hele brownietaart en ook nog eens gevuld en bekleed, lijkt me wat veel van het goede...

8

Bedankt voor jullie meningen en adviezen.
Ik zie zelf ook af van de brownietaart ik heb deze zelf ook nog nooit gemaakt vandaar dat ik jullie mening ook graag wou horen, ik zou het zelf wel lekker vinden maar er moeten meerdere mensen van eten :D
Ik ga nu een chocoladetaart maken en besmeren met ganache en deze bekleden met fondant en voor mijn neefje maak ik dan een aparte brownie  :P