Onderwerp: cupcake papier laat los

Hallo allen,
ik heb vandaag cc gebakken en uit de over gehaald en laten afkoelen maar de papiertjes raken los ik vraag me af waardoor dit komt?
kan iemand mij adviseren wat ik verkeerd doe?
ik heb de cc papiertjes van dr oetker gebruikt.

groeten,
Maureen

2 Laatst bewerkt door MjammieMarjo (12-05-2012 12:16)

Re: cupcake papier laat los

er zijn verschillende theorieën over, maar ik doe het altijd zo;

Cupcakes bakken, uit de oven meteen een snijplank erop (dus op de bovenkant) en dan snijplank, bakblik en cupcakes omdraaien. Bakblik eraf en zo laten afkoelen.

De cupcakes liggen dan dus ondersteboven, op de snijplank af te koelen. Je hebt dan 1) een platte bovenkant
2) vastzittende papiertjes.

Ik heb een keer gelezen dat dat komt omdat de warme en het vocht van de afkoelende cupcake dan niet in het papiertje komt...maar of dat zo is...??

Ol gebruik ook de papiertjes van Oetker (wel eens) en ook als je geen bakblik hebt, kan het zo werken, natuurlijk

SUcces!

3

misschien ook even de zoekfunctie gebruiken? er zijn hier al veel topics over, misschien vind je daarin een oplossing.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

dat denk ik ook MjammieMarjo
toen ik nog nooit van die cupcakeblikken gehoord had en de vormpjes gewoon op de bakplaat zette, had ik nooit last van loslatende papiertjes en nu wel. ik ga ze nu de volgende keer ook op zijn kop storten en zo laten afkoelen. nu draaide ik ze altijd gelijk weer terug om.

liefs marieke

5

Er zit volgens mij ook veschil in de papiertjes......heb ik ook eens gelezen op dit forum.

6

Goed mixen zodat er geen klontjes boter meer inzitten. De klontjes gaan smelten in de oven en zorgen voor gaten in je cakeje, en als het klontje net aan de zijkant van je caisse zit, komt de caisse los.

De cakejes moeten echt een beetje bruinig zijn, zijn ze nog te wit dan laat het papiertje los van het cakeje.

Maximaal 1 blik tegelijk in het midden van de oven.

De caisses van Dr. Oetker zijn van mooie stevige kwaliteit en die blijven meestal wel goed zitten, ook die van House of Marie werken perfect.
Er kan altijd een caisse loslaten, het cakeje kan je eventueel gebruiken om cake pops te maken.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

7

Na heel veel verschillende merken uitgeprobeerd te hebben, en die bijna allemaal loslieten  :s , hou ik het nu bij de papiertjes van House Of Marie (HoM)  :Y