1

Onderwerp: Biscuit te droog..

Hallo dames,

meestal bak ik een bicuit in de 23 cm bakvorm, en is deze lekker luchtig en meteen goed gaar na 35 minuten. Maar als ik een grotere vorm gebruik, gaat het altijd mis lijkt het wel! Eergister een biscuit gebakken van 30 cm, na 40 minuten was het midden nog nat dus nog eens 20 minuten gedaan. daarna was ie nog wat vochtig in het midden, maar toch bekleed. Twee nachten in de koelkast gezet omdat er slagroomvulling inzat (kon niet anders dus). Vandaag geproefd op de verjaardag van degene voor wie het was, maar o wat droog! Heb hem goed getrempeerd met amandelaroma en laagje aardbeienjam met zwitserse room en laagje kloppudding van dr Oetker met verse aardbeien dus aan de vulling kan het niet liggen. Komt het dan door twee nachten koelkast? Wat doe ik verkeerd... :s

Re: Biscuit te droog..

Ps: wie weet hoelang een vorm van 30 cm in de oven moet? In dacht 40 minuten, maar dat is dus niet lang genoeg in dit geval. Ik bak op 175 graden (heb helaas geen echte oven maar een combimagnetron). Bedankt!

3

Re: Biscuit te droog..

hoelang in de oven hangt van je oven af, dat ga je zelf moeten uitzoeken. misschien helpt een heating core wel in jouw geval, want het lijkt mij dat je te lang moet bakken om het midden gaar te krijgen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen