Onderwerp: Dit moest even een snel taartje worden....
...maar helaas, het lukte allemaal niet vandaag.
Zelf een super drukke week op het werk gehad, en moest voor vandaag ook nog een taartje maken wat wel goed was gelukt.
Voor de taart die ik morgen moet hebben (deze dus) had ik al flinke voorbereidingen gedaan deze week. het is een verrassing voor een vriendin van mijn moeder. Ik had allemaal hele leuke bloemetjes gemaakt in donkerroze met witte pareltjes dus die hoefden er maar opgeplakt en klaar is kees......zou je denken....
Begon al niet zo lekker met de witte fondant, onderste laag kreeg behoorlijk wat scheurtjes maar kon ik redelijk verbloemen met crisco en pareltjes.
En toen...de bloemen. De eerste die ik oppakte uit de 'droogvorm' brak al doormidden...De andere bleven wel heel, maar waren totaal niet goed uitgehard (met tylose!!) Ze hebben 2 nachten gelegen en de vorige keer (mijn oefenbloem) was prima gelukt op deze manier. Ligt dit dan aan het weer? Ik baalde natuurlijk als een stekker, maarja kon de bloemen niet meer gebruiken. Dan maar wat anders...roosjes nog nooit gemaakt, stond wel nog op mijn lijstje om ooit eens te doen. Dus ben ik daar maar mee aan de slag gegaan. Mijn eerste roosjes dus, ben redelijk tevreden maar al met al mis ik toch nog wat aan de taart. Cijfers had ik me ook ietsje anders voorgesteld in mijn hoofd, maar goed mijn energie was op dat punt redelijk op dus ik heb dit ervan gemaakt.
De onderste laag is gevuld met een botercreme van bonbonbloc truffel puur met daarop grof gehakte bonbonbloc truffel melk en de bovenste laag is gevuld met vanille bc en daarop grof gehakte kandijkoekjes.