1

Onderwerp: lagen bakblik van albert hein bekleden

Hallo, zijn er mensen bekend met de bakblik van de ah.Kun je dat mooi in 1x bekleden, en hoeveel mix gebruiken jullie, ik had 440 mix, maar de onderkant loopt helaas nog steeds naar onder, dus niet recht naar beneden.

2

Re: lagen bakblik van albert hein bekleden

Welk bakblik bedoel je?

3

Re: lagen bakblik van albert hein bekleden

Biggeltaart schreef:

Welk bakblik bedoel je?

o ja stom, ik bedoel zo'n lagen bakblik heel apart, dus net of je 3lagen op elkaar heb gestapeld, maar is dan 1bakblik.

4

Re: lagen bakblik van albert hein bekleden

Ik heb het bakblik 2 weken geleden voor het eerst gebruikt.
Ik heb de hoeveelheid beslag afgemeten adhv hoeveel liter er in kan (3,5 geloof ik). Ik bak altijd biscuit volgens basisrecept 1 en volgens mij heb ik toen 6 eieren gebruikt voor deze vorm.

Het afsmeren was bij mij een drama, maar dat was mijn eigen schuld (eerste keer met ganache en die was te hard geworden waardoor de taart bleef plakken). Ik heb dus uiteindelijk de taart moeten vormen met mijn handen.

Ik heb de marsepein gewoon heel groot uitgerold en er overheen gelegd. Bij het bovenste randje begonnen en naar beneden gewerkt.
Uiteindelijk was hij wel wat ingezakt... Hij is natuurlijk niet gestut.

Maar voor een hoop eerste keren was ik best tevreden (helaas geen foto van de zijkant).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UQDBU7ZU.jpg

5

Re: lagen bakblik van albert hein bekleden

Voor wie de bakvorm niet kent, het is deze:
http://1-ps.googleusercontent.com/h/www.supermarktaanbiedingen.com/afbeelding/ah-diverse-ah-bakvormen-stuk-agrave-1-stuk.jpg.pagespeed.ce.DyZMP_aFZw.jpg
(helaas geen groter plaatje te vinden op google)

6

Re: lagen bakblik van albert hein bekleden

Maartje1234 schreef:

Ik heb het bakblik 2 weken geleden voor het eerst gebruikt.
Ik heb de hoeveelheid beslag afgemeten adhv hoeveel liter er in kan (3,5 geloof ik). Ik bak altijd biscuit volgens basisrecept 1 en volgens mij heb ik toen 6 eieren gebruikt voor deze vorm.

Het afsmeren was bij mij een drama, maar dat was mijn eigen schuld (eerste keer met ganache en die was te hard geworden waardoor de taart bleef plakken). Ik heb dus uiteindelijk de taart moeten vormen met mijn handen.

Ik heb de marsepein gewoon heel groot uitgerold en er overheen gelegd. Bij het bovenste randje begonnen en naar beneden gewerkt.
Uiteindelijk was hij wel wat ingezakt... Hij is natuurlijk niet gestut.

Maar voor een hoop eerste keren was ik best tevreden (helaas geen foto van de zijkant).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UQDBU7ZU.jpg

nou vind hem hartstikke mooi geworden, denk een foto van de zijkant dat je het beter zou zien. maar toch gelukt dus, ik ga me er morgenavond aan wagen.bedankt voor je reactie.

Re: lagen bakblik van albert hein bekleden

Ik heb dit bakblik ook en wil er over twee dagen een taart mee maken. Ik heb biscuitmix en al wel twee keer een taart gebakken.  :) 
Is er iemand die tips heeft voor de hoeveelheid beslag en de bekleding ?
Ik dacht de lagen van elkaar af te halen en apart te vullen en te bekleden?
Is er ook een topic die vertelt hoeveel fondant je uit moet rollen voor de grootte van je biscuit?

8

Re: lagen bakblik van albert hein bekleden

@ sprookjesboom, hoe is het gelukt met bekleden? Ik ga hem aankomend weekend maken, en ik wil het liefste in 1 bekleden, hoe groot heb je het fondant uitgerold.

Daarbij kan je hem ook zaterdag maken + vullen + bekleden en zondag eten, hoe kan ik het dan beste bewaren in een koelkast?

9

Re: lagen bakblik van albert hein bekleden

Net de taart willen maken, alleen op het bakblik stond baktijd
80 minuten met 180graden.. Helaas is de hele binnenkant niet gaar geworden, en is hij deels verbrand. Iemand idee welk temp. ik de volgende keer zal nemen?

10

Re: lagen bakblik van albert hein bekleden

@A-ce
ben nog niet zo heel bedreven in het bakken van taarten, maar ik hou eigenlijk altijd vast aan het recept of wat er op de verpakking van je mix staat.
Van de dingen die ik maak weet ik ook dat het een beetje eigengevoel is...
Succes!!